We wtorek w Brukseli trwały prace nad tzw Comfort Letter, którym pozytywnie ocenia dotychczasową restrukturyzację przewoźnika i sugeruje, że zgoda na pomoc publiczną nie zostanie zablokowana. Tej informacji „Rz" nie była w stanie potwierdzić ani w Ministerstwie Skarby Państwa, ani w LOT i resort i przewoźnik nie miały żadnych sygnałów na ten temat.

Według naszych informacji list powinien jeszcze w tym tygodniu dotrzeć do polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jeszcze w tym tygodniu, bądź najpóźniej na początku lipca.

Comfort Letter nie jest oficjalnym dokumentem, a jedynie zapowiedzią pozytywnej decyzji. W grudniu 2012 roku przewoźnik otrzymał pierwszą transzę pomocy 400 mln zł (ok. 100 mln euro), a tymczasową zgodę na pożyczkę Komisja Europejska wydała dopiero w maju 2013 r. Miesiąc później do KE trafił plan restrukturyzacji, zawierający wytyczne dotyczące przyszłości LOT-u, m.in. modernizacji floty oraz efektywnego wykorzystania samolotów.

Plan zakłada m.in. przekazanie LOT-owi drugiej transzy pomocy na restrukturyzację w wysokości 381 mln zł, a także uzyskanie trwałej rentowności od 2015 r. W dokumencie zapisano też, że spółka w 2014 r. ma uzyskać 71 mln zł zysku na działalności podstawowej. Akcjonariuszami PLL LOT są: Skarb Państwa, który ma 67,97 proc. akcji spółki i TFS Silesia — 25,1 proc.; pozostałe 6,93 proc. należy do pracowników.