Reklama

System online wesprze pracodawców w procesie obsługi PPK

Ze względu na skalę PPK bardzo ważne jest, żeby zautomatyzować proces komunikacji pomiędzy pracodawcą, a instytucją finansową - mówi Jacek Janiuk, prezes zarządu Pekao TFI S.A.

Publikacja: 10.07.2019 14:20

Jacek Janiuk, prezes zarządu Pekao TFI S.A.

Jacek Janiuk, prezes zarządu Pekao TFI S.A.

Foto: materiały prasowe

Piotr Skwirowski: Pekao TFI udostępnia system informatyczny, który ma ułatwić pracodawcom uruchomienie Pracowniczych Planów Kapitałowych. Taki system jest potrzebny w tym procesie?

Jacek Janiuk: Ze względu na skalę PPK bardzo ważne jest, żeby zautomatyzować proces komunikacji pomiędzy pracodawcą, a instytucją finansową. W tym celu Pekao TFI udostępniło system, który taką automatyczną komunikację zapewni.

System skierowany jest do pracodawców, którzy wybiorą Pekao TFI jako instytucję, która będzie zarządzać i prowadzić dla nich PPK?

Tak. Zapewnimy im bezpłatny dostęp do serwisu e-PPK, który w bezpieczny, łatwy i intuicyjny sposób przeprowadzi ich przez proces zawarcia umowy o zarządzanie PPK oraz umowy o prowadzenie PPK. Ponadto tą drogą przeprowadzona zostanie rejestracja pracowników, którzy przystąpią do tworzonego przez pracodawcę PPK. Ich lista zostanie przekazana do Pekao TFI, można ją też będzie łatwo aktualizować. Za pośrednictwem systemu przekazywane będą też informacje o wpłatach podstawowych oraz dodatkowych zarówno pracownika, jak i pracodawcy. Serwis e-PPK umożliwia również przesyłanie informacji o deklaracjach składanych pracodawcy przez pracowników, choćby w sprawie obniżenia wpłaty podstawowej pracownika, jego wpłaty dodatkowej, czy zawieszenia bądź wznowienia wpłat. W systemie przedsiębiorca będzie miał bieżący dostęp do informacji na temat PPK, takich jak lista zgłoszonych pracowników, listy składek, możliwe będzie także eksportowanie danych do pliku i pobieranie uzgodnionych raportów. Nasz system obsługuje pliki, w uniwersalnych formatach wypracowanych przez Grupę Roboczą PPK przy współpracy z PFR, generowane przez systemy kadrowo-płacowe. Ponadto serwis e-PPK może zostać zintegrowany z systemem kadrowo-płacowym danej firmy.

Pracodawcy poradzą sobie z waszym systemem?

Reklama
Reklama

Oczywiście. Absolutnie nie powinni się go obawiać. Aplikacja jest bardzo intuicyjna, dodatkowo w przypadku pytań ze strony pracodawcy oferujemy pomoc, zarówno naszego call center, jak i dedykowanego opiekuna. Każdy z pracodawców będzie mógł też przetestować jej działanie, w szczególności sprawdzić wymianę plików czy bezpośrednią komunikację ich systemu HR z serwisem e-PPK.

Pracodawcy są przyzwyczajeni do przekazywania elektronicznie informacji do ZUS, w przypadku PPK na analogicznych zasadach muszą przygotować dane, aby przekazać je do Pekao TFI, a konkretnie do naszego agenta transferowego. Przy wczytywaniu plików pracodawca otrzyma konkretną informację, jeśli w pliku pojawił się błąd, ze wskazaniem w którym dokładnie miejscu. Pracodawca może od razu poprawić plik lub wczytać go bez błędnego rekordu. Brakującą informację może uzupełnić manualnie lub wczytać dodatkowy plik z brakującym rekordem.

Naszym celem było stworzenie narzędzia, które ułatwi firmom bieżącą obsługę PPK. System jest wygodny dla pracodawcy i łatwy w obsłudze. Jeśli jednak mimo to pojawią się wątpliwości, wesprzemy pracodawcę. Nasz dedykowany opiekun pomoże firmie w procesie podpisania umów o zarządzanie i prowadzenie PPK, a także w bieżącej obsłudze naszego serwisu.

- Tekst powstał we współpracy z Pekao TFI

Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama