Prezes renaulta, Carlos Ghosn i założyciel konglomeratu Bolloré, Vincent Bolloré ogłosili w Paryżu o zawiązaniu spółki j.v. z udziałami 70:30 proc., która podejmie produkcję samochodów elektrycznych w fabryce Renaulta w Dieppe, w północno-zachodniej Francji. Zakład wyspecjalizowany w produkcji krótkich serii (obecny Clio RS, nowy Alpine od 2016 r.) będzie montować od II półrocza 2015 elektryczne Bluecar grupy Bolloré.
Rodzinny konglomerat uruchomił w końcu 2011 r. w Paryżu sieć charakterystycznych pojazdów elektrycznych do krótkiego wynajmowania, podobnego do systemu wynajmu rowerów, prowadzi podobne sieci w Lyonie (Bluely) i Bordeaux (Bluecub), pracuje nad takimi samymi projektami w Londynie i Indianapolis, przygotowuje wejście do Singapuru, a wszystkie 4-miejscowe pojazdy Bluecar produkuje we Włoszech w ramach spółki j.v. ze specjalistą od stylistyki Pininfarina i z firmą Cecomp.
Zawarte w Paryżu porozumienie składa się z 3 punktów. W ramach współpracy przemysłowej montaż aut zostanie przeniesiony z Włoch do Dieppe, zacznie się w czerwcu 2015 i będzie stopniowo zwiększany - z 1400 sztuk w tym roku do 2500 w następnym.
Następnie Renault wykona studium opłacalności zaprojektowania i produkcji mniejszej wersji 3-miejscowej z baterią 20 kWh, mniejszą od obecnej w Bluecar (30 kWh). Wreszcie zawiązana spółka będzie sprzedawać system wynajmu takich pojazdów we Francji i w Europie. Chodzi o jak najszybsze włączenie do oferty 30 proc. samochodów renaulta, najpierw Twizy, następnie Zoe.
Dzięki partnerstwu Bluecar będą produkowane całkowicie we Francji, bo baterie LMP (litowo-metalowo-polimerowe) według patentu Bolloré powstają już w Ergué-Gabéric (Finistere). Grupa ma też zakład w Kanadzie, planuje zwiększenie ich produkcji z 10 tys. obecnie do 32 500 w 2019 r. Renault pozostanie przy swoich bateriach litowo-jonowych w partnerstwie z Nissanem, NEC i LG.