Samochodziki Renaulta dla sieci Autolib

Francuska grupa samochodowa zacznie produkcję małych samochodów elektrycznych Bluecar dla paryskiej sieci wynajmu Autolib.

Publikacja: 10.09.2014 11:03

Prezes renaulta, Carlos Ghosn i założyciel konglomeratu Bolloré, Vincent Bolloré ogłosili w Paryżu o zawiązaniu spółki j.v. z udziałami 70:30 proc., która podejmie produkcję samochodów elektrycznych w fabryce Renaulta w Dieppe, w północno-zachodniej Francji. Zakład wyspecjalizowany w produkcji krótkich serii (obecny Clio RS, nowy Alpine od 2016 r.) będzie montować od II półrocza 2015 elektryczne Bluecar grupy Bolloré.

Rodzinny konglomerat uruchomił w końcu 2011 r. w Paryżu sieć charakterystycznych pojazdów elektrycznych do krótkiego wynajmowania, podobnego do systemu wynajmu rowerów, prowadzi podobne sieci w Lyonie (Bluely) i Bordeaux (Bluecub), pracuje nad takimi samymi projektami w Londynie i Indianapolis, przygotowuje wejście do Singapuru, a wszystkie 4-miejscowe pojazdy Bluecar produkuje we Włoszech w ramach spółki j.v. ze specjalistą od stylistyki Pininfarina i z firmą Cecomp.

Zawarte w Paryżu porozumienie składa się z 3 punktów. W ramach współpracy przemysłowej montaż aut zostanie przeniesiony z Włoch do Dieppe, zacznie się w czerwcu 2015 i będzie stopniowo zwiększany - z 1400 sztuk w tym roku do 2500 w następnym.

Następnie Renault wykona studium opłacalności zaprojektowania i produkcji mniejszej wersji 3-miejscowej z baterią 20 kWh, mniejszą od obecnej w Bluecar (30 kWh). Wreszcie zawiązana spółka będzie sprzedawać system wynajmu takich pojazdów we Francji i w Europie. Chodzi o jak najszybsze włączenie do oferty 30 proc. samochodów renaulta, najpierw Twizy, następnie Zoe.

Dzięki partnerstwu Bluecar będą produkowane całkowicie we Francji, bo baterie LMP (litowo-metalowo-polimerowe) według patentu Bolloré powstają już w Ergué-Gabéric (Finistere). Grupa ma też zakład w Kanadzie, planuje zwiększenie ich produkcji z 10 tys. obecnie do 32 500 w 2019 r. Renault pozostanie przy swoich bateriach litowo-jonowych w partnerstwie z Nissanem, NEC i LG.

Paryska sieć Autolib liczy już 2500 szarych samochodów korzystających z 5 tys. punktów ładowania baterii. Po wykupieniu subskrypcji samochody te można wynajmować w Internecie albo bezpośrednio na krótko, na część dnia czy na dłużej przy punktach ich ładowania za pośrednictwem inteligentnej karty i kodu dostępu.

Bolloré prowadzi już ok.10 tys. takich punktów ładowania we Francji i zakłada dojście do 4 tys. Bluecars krążących po francuskich drogach pod koniec 2015 r. Dzięki inicjatywie założyciela i szefa konglomeratu, Francja ma już więcej pojazdów elektrycznych od jakiegokolwiek kraju w Europie, a na świecie plasuje się na trzecim miejscu, za USA i Japonią. reuters, le figaro, le monde, p.r.

Prezes renaulta, Carlos Ghosn i założyciel konglomeratu Bolloré, Vincent Bolloré ogłosili w Paryżu o zawiązaniu spółki j.v. z udziałami 70:30 proc., która podejmie produkcję samochodów elektrycznych w fabryce Renaulta w Dieppe, w północno-zachodniej Francji. Zakład wyspecjalizowany w produkcji krótkich serii (obecny Clio RS, nowy Alpine od 2016 r.) będzie montować od II półrocza 2015 elektryczne Bluecar grupy Bolloré.

Rodzinny konglomerat uruchomił w końcu 2011 r. w Paryżu sieć charakterystycznych pojazdów elektrycznych do krótkiego wynajmowania, podobnego do systemu wynajmu rowerów, prowadzi podobne sieci w Lyonie (Bluely) i Bordeaux (Bluecub), pracuje nad takimi samymi projektami w Londynie i Indianapolis, przygotowuje wejście do Singapuru, a wszystkie 4-miejscowe pojazdy Bluecar produkuje we Włoszech w ramach spółki j.v. ze specjalistą od stylistyki Pininfarina i z firmą Cecomp.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne