Samochodziki Renaulta dla sieci Autolib

Francuska grupa samochodowa zacznie produkcję małych samochodów elektrycznych Bluecar dla paryskiej sieci wynajmu Autolib.

Publikacja: 10.09.2014 11:03

Prezes renaulta, Carlos Ghosn i założyciel konglomeratu Bolloré, Vincent Bolloré ogłosili w Paryżu o zawiązaniu spółki j.v. z udziałami 70:30 proc., która podejmie produkcję samochodów elektrycznych w fabryce Renaulta w Dieppe, w północno-zachodniej Francji. Zakład wyspecjalizowany w produkcji krótkich serii (obecny Clio RS, nowy Alpine od 2016 r.) będzie montować od II półrocza 2015 elektryczne Bluecar grupy Bolloré.

Rodzinny konglomerat uruchomił w końcu 2011 r. w Paryżu sieć charakterystycznych pojazdów elektrycznych do krótkiego wynajmowania, podobnego do systemu wynajmu rowerów, prowadzi podobne sieci w Lyonie (Bluely) i Bordeaux (Bluecub), pracuje nad takimi samymi projektami w Londynie i Indianapolis, przygotowuje wejście do Singapuru, a wszystkie 4-miejscowe pojazdy Bluecar produkuje we Włoszech w ramach spółki j.v. ze specjalistą od stylistyki Pininfarina i z firmą Cecomp.

Zawarte w Paryżu porozumienie składa się z 3 punktów. W ramach współpracy przemysłowej montaż aut zostanie przeniesiony z Włoch do Dieppe, zacznie się w czerwcu 2015 i będzie stopniowo zwiększany - z 1400 sztuk w tym roku do 2500 w następnym.

Następnie Renault wykona studium opłacalności zaprojektowania i produkcji mniejszej wersji 3-miejscowej z baterią 20 kWh, mniejszą od obecnej w Bluecar (30 kWh). Wreszcie zawiązana spółka będzie sprzedawać system wynajmu takich pojazdów we Francji i w Europie. Chodzi o jak najszybsze włączenie do oferty 30 proc. samochodów renaulta, najpierw Twizy, następnie Zoe.

Dzięki partnerstwu Bluecar będą produkowane całkowicie we Francji, bo baterie LMP (litowo-metalowo-polimerowe) według patentu Bolloré powstają już w Ergué-Gabéric (Finistere). Grupa ma też zakład w Kanadzie, planuje zwiększenie ich produkcji z 10 tys. obecnie do 32 500 w 2019 r. Renault pozostanie przy swoich bateriach litowo-jonowych w partnerstwie z Nissanem, NEC i LG.

Paryska sieć Autolib liczy już 2500 szarych samochodów korzystających z 5 tys. punktów ładowania baterii. Po wykupieniu subskrypcji samochody te można wynajmować w Internecie albo bezpośrednio na krótko, na część dnia czy na dłużej przy punktach ich ładowania za pośrednictwem inteligentnej karty i kodu dostępu.

Bolloré prowadzi już ok.10 tys. takich punktów ładowania we Francji i zakłada dojście do 4 tys. Bluecars krążących po francuskich drogach pod koniec 2015 r. Dzięki inicjatywie założyciela i szefa konglomeratu, Francja ma już więcej pojazdów elektrycznych od jakiegokolwiek kraju w Europie, a na świecie plasuje się na trzecim miejscu, za USA i Japonią. reuters, le figaro, le monde, p.r.

Prezes renaulta, Carlos Ghosn i założyciel konglomeratu Bolloré, Vincent Bolloré ogłosili w Paryżu o zawiązaniu spółki j.v. z udziałami 70:30 proc., która podejmie produkcję samochodów elektrycznych w fabryce Renaulta w Dieppe, w północno-zachodniej Francji. Zakład wyspecjalizowany w produkcji krótkich serii (obecny Clio RS, nowy Alpine od 2016 r.) będzie montować od II półrocza 2015 elektryczne Bluecar grupy Bolloré.

Rodzinny konglomerat uruchomił w końcu 2011 r. w Paryżu sieć charakterystycznych pojazdów elektrycznych do krótkiego wynajmowania, podobnego do systemu wynajmu rowerów, prowadzi podobne sieci w Lyonie (Bluely) i Bordeaux (Bluecub), pracuje nad takimi samymi projektami w Londynie i Indianapolis, przygotowuje wejście do Singapuru, a wszystkie 4-miejscowe pojazdy Bluecar produkuje we Włoszech w ramach spółki j.v. ze specjalistą od stylistyki Pininfarina i z firmą Cecomp.

Materiał Partnera
Potrzeba dialogu jest dziś ogromna
Materiał Partnera
Główne cele to nowe rynki i zielona transformacja
Biznes
Śledztwo OLAF w sprawie RARS: Polska ma zwrócić 91 mln euro za zakup generatorów
Biznes
Znamy projekt ROP. Kto zapłaci za opakowania, kto będzie zarządzał pieniędzmi?
Biznes
Inwestycje Microsoft i Google, mocny złoty i unijna polityka energetyczna - skrót informacji gospodarczych