Polska potentatem w produkcji alufelg

Jeden z czołowych europejskich producentów felg aluminiowych, niemiecki Uniwheels Holding, prawdopodobnie rozbuduje swój zakład w Stalowej Woli.

Publikacja: 02.10.2014 12:51

Polska potentatem w produkcji alufelg

Foto: Bloomberg

Firma, która pod koniec sierpnia opublikowała dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze, planuje dalsze zwiększenie sprzedaży, co będzie możliwe poprzez zwiększenie produkcji. Kilka dni temu Uniwheels podjął decyzję o wcześniejszym wykupie obligacji wyemitowanych w kwietniu 2011 roku w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw na rynku w Stuttgarcie. Data wykupu obligacji zostanie ogłoszona w ciągu najbliższych dni. - Wykup obligacji znacznie zmniejszy koszty finansowania, co z kolei jeszcze bardziej wzmocni naszą stabilność finansową – zapowiedział szef Uniwheels, Ralf Schmidt.

Dzięki znacznie korzystniejszym warunkom biznesowym, spółka w przyszłości ma się opierać na klasycznym finansowaniu płynącym z nowopowstałego konsorcjum pięciu międzynarodowych banków z Niemiec, Austrii i Polski.

Polska jest liczącym się producentem felg aluminiowych w Europie. Zlokalizowane w Polsce fabryki produkują rocznie miliony obręczy aluminiowych z logo ATT, Ronal, Rial, Alutec i Anzio. Sprzedawane są nie tylko na rynku wtórnym, ale stanowią także oryginalne wyposażenie samochodów takich marek jak BMW, Mercedes, Ford oraz Volkswagen.

Na inwestycję w naszym kraju zdecydował się Ronal, największy producent obręczy na tzw. pierwszy montaż. Ma dwie fabryki w Wałbrzychu i jedną w Jelczu. W Częstochowie już od 1983 roku działa spółka Auto Tip Top, jedyna rodzima firma produkująca felgi aluminiowe. Samodzielnie projektuje modele felg, zarówno od strony technologicznej jak i wzornictwa.

- Kierowcy często nie są świadomi faktu, że marki ATT, Ronal, Rial, Alutec i Anzio tworzą Polacy. Tymczasem dzięki najnowszym technologiom i doświadczeniu specjalistów w naszym kraju powstają felgi o ciekawym wzornictwie oraz najwyższej jakości – mówi Filip Biesek z serwisu Oponeo.pl.

O tym, że zagraniczne firmy otworzyły w Polsce fabryki, zadecydowały m.in. finanse. W obniżeniu kosztów pomógł dostęp do specjalnych stref ekonomicznych, gdzie zarówno Uniwheels jak i Ronal zlokalizowały swoje oddziały. Praca polskich filii planowana jest w zagranicznych centrach technologicznych i biurach konstrukcyjnych, ale są one całkowicie samowystarczalne pod względem technologii. Obręcze są w nich wyrabiane od chwili roztopienia stopu aluminium do wypuszczenia gotowego produktu. Cały proces poddawany jest drobiazgowej kontroli, a testy pozwalają wykluczyć ze sprzedaży felgi z najmniejszymi nawet wadami.

Firma, która pod koniec sierpnia opublikowała dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze, planuje dalsze zwiększenie sprzedaży, co będzie możliwe poprzez zwiększenie produkcji. Kilka dni temu Uniwheels podjął decyzję o wcześniejszym wykupie obligacji wyemitowanych w kwietniu 2011 roku w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw na rynku w Stuttgarcie. Data wykupu obligacji zostanie ogłoszona w ciągu najbliższych dni. - Wykup obligacji znacznie zmniejszy koszty finansowania, co z kolei jeszcze bardziej wzmocni naszą stabilność finansową – zapowiedział szef Uniwheels, Ralf Schmidt.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca