Polska spółka podpisze także z Accorem nową umowę licencyjną, która zapewni jej prawo do prowadzenia działalności pod markami Accoru w 16 krajach przez dwadzieścia lat. W rezultacie Orbis rozszerzy działalność na Bułgarię, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Macedonię, Rumunię, Słowację, Węgry, Chorwację, Słowenię, Bośnę i Hercegowinę, Czarnogórę, Serbię i Mołdawię. Przejmie tam obecną sieć Accoru, czyli 46 hoteli. Będzie w nich 11 hoteli własnych (1974 pokoje), 17 w dzierżawie (3573 pokoje), 11 działających na podstawie umowy o zarządzanie (1685 pokoi) oraz 7 we franczyzie (821 pokoi). Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis i ibis budget. 38 z nich prowadzi obecnie działalność, natomiast 8 to hotele dopiero planowane, z których 3 będą zarządzane, a 5 będzie przedmiotem franczyzy. Trzy czwarte działających hoteli jest zlokalizowanych w stolicach.
Jak powiedział w piątek prezes Orbisu, Gilles Clavie, transakcja wpisuje się w strategię spółki, zakładającą zintensyfikowanie działalności w regionie. - Wejście na nowe rynki daje nam ogromną szansę na bardziej dynamiczny wzrost. Będziemy platformą Accoru do zarządzania biznesem w tej części Europy – podkreślił Clavie.
Strategia Orbisu zakłada wzmocnienie pozycji lidera w regionie poprzez dalszy rozwój i zwiększenie efektywności sieci hoteli. Dlatego Orbis skupia się na ekspansji głównie poprzez zawieranie umów o zarządzanie, franczyzę i na inwestycjach w hotele własne.
Wartość hoteli była wyceniana przez niezależnego doradcę Orbisu, międzynarodową firmę HVS, specjalizującą się w wycenach na rynku hotelowym. - Dzięki tej transakcji znacząco zwiększymy biznes i naszą największej sieci hotelowej w Europie Centralnej – stwierdził wiceprezes Orbisu, Ireneusz Węgłowski. Umowa ma być podpisana w styczniu przyszłego roku.