Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 24.12.2014 03:32 Publikacja: 24.12.2014 03:32
Kanał o długości 278 km, szerokości od 230 do 520 m i głębokości 28 m, który wybuduje firma Hong Kong Nicaragua Development Co (HKND), ma kosztować 50 mld dol. To trzykrotność PKB Nikaragui.
Foto: Bloomberg
W zwykły dzień po obydwu stronach Kanału Panamskiego stoi w kolejce do przeprawy przynajmniej po 70–80 statków. Tracą czas i pieniądze, chociaż za przepłynięcie strategicznej drogi morskiej płacą dziesiątki tysięcy dolarów. Oglądanie tej kawalkady też kosztuje: Panamczyk chcący wejść na trybuny obserwacyjne i z bliska patrzeć na statki płaci 5 dolarów amerykańskich. Obcokrajowiec – 8, bo jak tłumaczy kasjer, musi być sprawiedliwie.
To wszystko może się wkrótce zmienić, bo właśnie ruszyła budowa konkurencyjnego połączenia Pacyfiku z Morzem Karaibskim – Kanału Nikaraguańskiego, zwanego Grand Canal. Statki mają opuszczać Pacyfik w miejscowości Brito, przepływać przez jezioro Nikaragua i wypływać w Punta Gorda na brzegu Morza Karaibskiego.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
W wieku 59 lat zmarł Maciej Adamkiewicz, polski miliarder, chirurg i wieloletni szef spółki Adamed Pharma. Był n...
Dlaczego działalność małych i średnich przedsiębiorstw ma znaczenie. Wpływ przejęć MŚP na lokalne społeczności.
Reżyser Francis Ford Coppola sprzedaje kilka cennych przedmiotów ze swojej osobistej kolekcji. Jak podaje magazy...
Moderna poinformowała, że zrezygnuje z dalszych prac nad eksperymentalną szczepionką przeciwko cytomegalowirusow...
Rosję czeka gospodarczy wstrząs po decyzjach USA i UE o nowych sankcjach, a Indie i Chiny ograniczają handel z K...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Platformy internetowe udostępniają MŚP narzędzia, które mogą pomóc w pozyskiwaniu klientów, zwiększeniu sprzedaż...
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas