Reklama
Rozwiń

Koncern biją się o polski rynek PC

Sprzedaż komputerów dla biznesu skoczyła o 20 procent. Do walki o rynek włącza się Asus.

Publikacja: 16.01.2015 07:31

Sprzedaż komputerów dla biznesu skoczyła o 20 procent. Do walki o rynek włącza się Asus.

Sprzedaż komputerów dla biznesu skoczyła o 20 procent. Do walki o rynek włącza się Asus.

Foto: Bloomberg

Firmy w Polsce masowo kupują komputery. Jak mówi Stanisław Góralczyk, menedżer w Intel Technology Poland, popyt na biznesowe notebooki wzrósł w 2014 r. o jedną piątą.

Nic dziwnego, że o nasz rynek PC dla firm biją się najwięksi producenci tego sprzętu. Podzieliły go między siebie  Dell, HP i Lenovo, które - w zależności od kategorii (komputery przenośnie, stacjonarne lub tzw. All-in-One) - wykroiły dla siebie udziały na poziomie od ponad 40 do około 90 proc. Teraz jednak walka może się zaostrzyć. Jak ustaliliśmy do gry o biznesowego klienta  włącza się bowiem Asus. Nie wykluczone, że utracone udziały zechce odzyskać też Samsung.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Trump wysyła listy i grozi BRICS, polskie firmy liderami AI, paraliż w Rosji
Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces
Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina