Najmniejszy Renault dla Indii

Mniejszy od każdego auta Daci samochód miejski o wyglądzie krzyżówki Kwid jest nie tylko najmniejszym modelem gamy Renaulta, ale także najtańszym — w Indiach.

Publikacja: 24.05.2015 15:32

Samochód w cenie 300-400 tys. rupii (4240-5635 euro) ma pomóc Francuzom w dojściu w ciągu 3 lat do 5 proc. (z niecałych 2) udziału na ogromnym indyjskim rynku. Francuzi są pierwszą firmą z Europy, która ogłosiła w Chennai premierę globalnego pojazdu, którym chcą rywalizować z produkującymi już w Indiach Maruti Suzuki (Alto) i Hyundaiem (Eon). Nie będzie walczyć z najtańszym Tata Nano, który zresztą nie zdobył oczekiwanej popularności.

To pierwszy egzemplarz z gamy małych samochodów mających podbić świat. Oznacza więcej od zwykłej zmiany strategii sojuszu Renaulta-Nissana. To drugi etap ofensywy po rodzinie Daci: Loganie, Dusterze i Sandero.

Kwida zaprojektowano wyłącznie dla klientów ze wschodzących rynków. Projektem kierował od maja 2012 „ojciec" Logana — Gérard Detourbet. Przeniósł się do Indii z kilkoma kolegami, stworzył grupę 350 pracowników, która odcięła się od reszty firmy, aby nie być pod wpływem jej metod zarządzania.

Oszczędności przede wszystkim

Taka organizacja pozwoliła oszczędzić czas, a firma matka zadbała o maksymalne zmniejszenie kosztów, aby auto było dostępne dla klas średnich i mogło konkurować z Alto Maruti Suzuki. 98 proc. podzespołów będzie produkowane w Indiach.

Kwid powstał całkowicie od nowa, nie jak Logan w postaci składaka z elementów pojazdów Renaulta. Ma długość 3,68 m, o 8,5 cm więcej niż nowy najmniejszy Twingo w wersji A; wysokość 1,58 m, większa o 1,5 cm niż Captur zapewnia lepszą widoczność kierującemu. Prześwit 18 cm przewidziano na gorsze drogi w Indiach. Samochód na 5 osób będzie napędzany 3-cylindrowym silnikiem benzynowym 0,8 l, połączonym z 5-stopniową skrzynią biegów. Wnętrze zaprojektowano skromnie ale nowocześnie.

- Ten samochód ma podbić Indie — stwierdził prezes Carlos Ghosn podczas prasowej premiery w Chennai. Będzie powstawać w tamtejszej fabryce Nissana, na nowej płycie CMF-A, wykorzystanej także do produkcji taniego Datsuna od 2016 r. Początek sprzedaży Kwida zaplanowano na przełom września i października.

C. Ghosn zapowiedział w wywiadzie dla „FT" zwiększenie inwestycji w Indiach: zbuduje nową fabrykę albo zwiększy moce produkcyjne w Chennai do 400 tys. sztuk rocznie. Dotąd Francuzi ulokowali tam 45 mld rupii (705 mln dolarów).

Kwid ma być początkowo sprzedawany w Indiach, według Ghosna może też trafiać na sąsiednie wschodzące rynki, a z czasem produkowany w innych krajach, np. w Brazylii. A co z Europą? — Nie było przewidziane sprzedawanie Logana w Europie, a wiadomo co było potem. To rynek zadecyduje — stwierdził prezes Renaulta-Nissana. Po dodatkowym wyposażeniu Kwid kosztowałby ok. 6500 euro i stałby się groźnym rywalem dla samochodów używanych.

Samochód w cenie 300-400 tys. rupii (4240-5635 euro) ma pomóc Francuzom w dojściu w ciągu 3 lat do 5 proc. (z niecałych 2) udziału na ogromnym indyjskim rynku. Francuzi są pierwszą firmą z Europy, która ogłosiła w Chennai premierę globalnego pojazdu, którym chcą rywalizować z produkującymi już w Indiach Maruti Suzuki (Alto) i Hyundaiem (Eon). Nie będzie walczyć z najtańszym Tata Nano, który zresztą nie zdobył oczekiwanej popularności.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca