Według umowy podpisanej z konsorcjum firm Infrakol i Track Tec Construction, do końca tego roku zostaną przebudowane trzy perony. Nowe maja być wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie do pociągów. Na każdym peronie pojawi się nowa nawierzchnia, ponadto odnowione zostaną wiaty, zamontowane czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Poziom bezpieczeństwa ma także podnieść montaż bardziej wydajnego oświetlenia oraz instalacji monitoringu. Zmodernizowane zostaną przejścia podziemne z dworca na perony.

W ramach umowy wymienione będą tory i rozjazdy znajdujące się w obrębie stacji. Nowa infrastruktura ma poprawić ruch pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Prace na stacji Jelenia Góra są kontynuacją prowadzonych przez PLK robót na linii nr 274 z Wrocławia do Jeleniej Góry. Spółka w ostatnich latach wydała na modernizację tej trasy ponad 400 mln zł. Jeszcze w tym roku zostaną zakończone prace na odcinkach Wojanów - Jelenia Góra oraz Smolec – Kąty Wrocławskie. Rozpoczną się również prace na odcinku pomiędzy Marciszowem a Janowicami Wielkimi.

Efektem już zrealizowanych inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu z Jeleniej Góry do stolicy Dolnego Śląska o około 1,5 godziny, a także modernizacja m.in. przystanków oraz stacji Wałbrzych Miasto. Ukończenie wszystkich zaplanowanych prac pozwoli skrócić przejazd pociągiem poniżej 2 godzin.

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego zmodernizowano już odcinki na trasie Kłodzko – Kudowa Zdrój oraz Jelenia Góra - Szklarska Poręba. Natomiast w tym roku się kończy się modernizacja peronów na stacjach Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice w ramach Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Inwestycje kolejowe w całym kraju sięgną w tym roku wartości 9 mld złotych. W ubiegłym roku PKP PLK wydały ponad 7 mld zł na inwestycje i 2 mld zł na utrzymanie i remonty. Zmodernizowano ponad 1300 kilometrów torów, około 200 peronów. Szybszy przejazd umożliwia także ponad blisko 1400 zmodernizowanych mostów, wiaduktów i przejazdów kolejowo-drogowych oraz 1500 nowych rozjazdów.