Spółka Blue Media wchodzi na rynek ecommerce uruchamiając Płatności Online BM. Firma chce wykorzystać swoje kilkunastoletnie doświadczenie w transakcjach online oraz własne technologie wykorzystywane m.in. w rozliczeniach międzybankowych. Z Płatności Online BM korzysta już blisko 400 e-sklepów.
Blue Media od lat specjalizuje się w transakcjach online. Jest m. in. operatorem Systemu Płatności BlueCash, za pośrednictwem którego klienci banków realizują przelewy natychmiastowe. Systemy Blue Media wykorzystywane w tzw. eBOK-ach, obsługują płatności ponad 6 mln klientów największych wystawców faktur – operatorów sieci komórkowych i telewizji kablowych, dostawców energii i innych mediów.
- Uruchomienie Płatności Online BM dla e-handlu jest naturalnym kierunkiem rozwoju oferty firmy – mówi Krystian Wesołowski z Blue Media. - Jako nowy gracz na rynku oferujemy atrakcyjne stawki. Jest to zgodne z ogólnym trendem obniżania kosztów transakcyjnych w handlu i płatnościach elektronicznych. O klientów walczyć zamierzamy również naszymi technologiami, które dostosowaliśmy specjalnie do potrzeb e-handlu - dodaje.
Płatności Online BM proponują dwa standardy rozliczeń ze sklepem. Oprócz zagregowanego, w którym całość płatności klientów z określonego okresu przekazywana jest do sklepu przelewem zbiorczym, Płatności Online BM oferują system pojedynczy. Umożliwia on realizowanie wypłat na indywidualne rachunki bankowe. Dzięki temu można uprościć proces i obniżyć koszty rozksięgowywania wpłat od klientów.
Firma wykorzystuje też przelewy natychmiastowe, dlatego w tej opcji środki za zakup produktu lub usługi są wypłacane na konto sklepu w czasie rzeczywistym.