Reklama
Rozwiń
Reklama

E-sklepy kontra szara strefa

Nie Amazon ani Alibaba, ale nielegalny obrót jest - zdaniem firm - głównym zagrożeniem e-handlu

Publikacja: 22.06.2015 15:41

E-sklepy kontra szara strefa

Foto: Bloomberg

Szara strefa była uważana za barierę dla rozwoju tradycyjnego handlu tymczasem ma się doskonale także jeśli chodzi o internetową sprzedaż. Z badania przeprowadzanego na potrzeby raportu eHandel Polska 2015 wynika, że właśnie nielegalny obrót traktowany jest przez przedsiębiorców jako główna bariera dla prowadzenia handlu w sieci. Szara strefa jako zagrożenie dla sklepów wymieniana jest też nawet częściej niż konieczność rywalizacji o klienta ze znanymi markami i dużymi sklepami w rodzaju Amazona, Zalando czy Alibaby.

– Z perspektywy mniejszych, polskich sklepów to dopiero potencjalne zagrożenie natomiast z takim konkurentem jak szara strefa muszą walczyć tu i teraz – mówi Piotr Jarosz, prezes Dotcom River i wydawca serwisu Sklepy24.pl.

– Przedsiębiorcy ankietowani do przygotowywanego przez nas raportu zwracają zwłaszcza uwagę na nieuczciwe obniżki cen – dodaje.

W komentarzach do ankiet właściciele sklepów piszą wprost o tym, że muszą walczyć z nieuczciwymi sprzedawcami którzy dzięki unikaniu jakichkolwiek obciążeń na rzecz choćby skarbu państwa mogą zaproponować znacznie bardziej konkurencyjne oferty cenowe. Handlowcy wskazują też na problem wielu zagranicznych, zwłaszcza azjatyckich serwisów, które są w Polsce coraz popularniejsze.

– Bez głębszych analiz wystarczy popatrzeć na ceny aby ocenić, że te towary nie mogły powstać w legalnych zakładach i nikt nie płaci od ich sprzedaży grosza podatku – mówi kolejny e-handlowiec.

Reklama
Reklama

Na potrzeby powstającego raportu spytano także sklepy o ich zdaniem główne bariery dla handlu transgranicznego, którego rozwój jest choćby jednym z priorytetów UE. Konsumenci we wszystkich krajach mają już choćby takie same prawa. Jednak zdaniem aż 69,1 proc. sklepów głównym problemem są koszty logistyki i obsługa zwrotów, a nie kwestie językowe czy zwłaszcza regulacje prawne.

Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Rosyjski kosmodrom odcięty od zasilania. Zdumiewający powód
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama