Trwa szturm jubilerów na centra handlowe

Rynek biżuterii wart jest już 3 mld zł i dalej rośnie. Wciąż wchodzą nań nowe marki.

Aktualizacja: 07.08.2015 08:09 Publikacja: 06.08.2015 22:00

Sieci jubilerskie wypierają z rynku małe sklepy.

Sieci jubilerskie wypierają z rynku małe sklepy.

Foto: Bloomberg

Sieci dominują także w tej części handlu detalicznego i systematycznie wypierają z niej drobnych niezależnych rzemieślników. Z danych Bisnode Polska wynika, że w Polsce zarejestrowanych jest ponad 11,5 tys. sklepów jubilerskich.

– Na rynku jest miejsce na kolejne salony jubilerskie, o czym świadczą sukcesy naszych sklepów i szybkie osiągnięcie progu rentowności przez poszczególne salony – mówi Przemysław Piotrowski, prezes Briju. – Kluczowy jest właściwy dobór lokalizacji, bo w niektórych galeriach sklepów jubilerskich jest już zbyt dużo – dodaje. Firma wcześniej koncentrowała się na hurcie, teraz rozwija sieć własnych placówek.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa
Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona