Reklama

Koncesje na greckie lotniska w marcu

Grecja może w marcu zawrzeć z niemieckim Fraportem umowę o przyznaniu mu koncesji na lotniska, które władze obiecały przekazać sektorowi prywatnemu w ramach reform w zamian za pakiet pomocy 86 mld euro - ogłosił grecki minister gospodarki

Publikacja: 27.08.2015 16:37

Siedziba Fraport we Frankfurcie

Siedziba Fraport we Frankfurcie

Foto: Bloomberg

Jeorjos Stathakis zabrał głos po oświadczeniu Fraportu, że spodziewa się opóźnień w umowie za 1,2 mld euro. Grecja zobowiązała się pozyskać w tym roku 1,4 mld euro z prywatyzacji, ale po rezygnacji premiera Aleksisa Ciprasa będzie to chyba wątpliwe.

Władze w Atenach uznały pod koniec 2014 r. Fraport i jego greckiego partnera, firmę energetyczną Kopeluzos za uprzywilejowanego kandydata do prowadzenia 14 lotnisk w miejscowościach turystycznych, w tym na wyspach Korfu i Santorini. Była to jedna z największych greckich prywatyzacji od czasu powstania kryzysu długu. Porozumienie to znalazło się jednak pod znakiem zapytania po dojściu do władzy w styczniu ekipy A.Ciprasa.

- Prywatyzacja postępuje zgodnie z międzynarodowym przetargiem i teoretycznie zostanie zakończona w marcu 2016 - powiedział minister Stathakis dziennikarzom.

Grecja potwierdziła, że przyzna koncesje uczestnikom przetargu, a umowa zostanie sfinalizowana w najbliższych tygodniach. Fraport oświadczył jednak w ubiegłym tygodniu, że nie spodziewa się, by rozmowy z rządem Grecji o koncesjach doprowadziły do przejęcia przez Niemców działalności na lotniskach w tym roku.

Minister nazwał oświadczenie Fraportu dwuznacznym i dał do zrozumienia, że firma z Frankfurtu może mieć trudności ze znalezieniem środków na sfinansowanie umowy. - Jeśli Fraport chce obniżyć cenę, to powstanie kwestia szerszej renegocjacji, która będziemy musieli zająć się - stwierdził Stathakis.

Reklama
Reklama

Zgodnie z umową, Niemcy i ich partner mają płacić 23 mln euro rocznej opłaty i zainwestować 330 mln euro w ciągu 4 pierwszych lat w unowocześnienie lotnisk. Będą nimi zarządzać przez 40 lat.

Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama