Poczta Polska wygrywa z InPostem na Allegro

Rynek e-commerce w Polsce opiera się przede wszystkim na sprzedaży za pośrednictwem portalu aukcyjnego Allegro – 65 proc. e-sprzedawców wybiera tę platformę jako podstawowy kanał sprzedaży – wynika z najnowszego badania TNS Polska.

Publikacja: 09.11.2015 10:10

To będą rekordowe święta

To będą rekordowe święta

Foto: Fotorzepa/Filip Frydrykiewicz

Według danych TNS 65 proc. Allegrowiczów (kupujących online) korzysta przy zamawianiu towaru z usług Poczty Polskiej. Konkurencyjną ofertę InPostu wybiera co dziesiąty z ankietowanych.

E-przedsiębiorcy obecni na Allegro najchętniej korzystają z małych paczek do 1 kg. Cena takich przesyłek przy zamówieniu pakietów spada nawet poniżej 3,6 zł netto i uwzględnia już koszt opakowania. W tej grupie wagowej dominuje Poczta (PP). E-sprzedawcy do klientów paczki wysyłają również za pośrednictwem DPD/Siódemka (około 21 proc.), DHL (18 proc.) i UPS (17 proc.).

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni