Reklama

Obowiązuje wszystkich bez wyjątku

Właściwa polityka flotowa pozwoli zadbać o majątek firmy.

Publikacja: 16.11.2015 07:15

Polityka flotowa szczegółowo definiuje cały obszar związany z użytkowaniem samochodów w firmie

Polityka flotowa szczegółowo definiuje cały obszar związany z użytkowaniem samochodów w firmie

Foto: Rzeczpospolita, Robert Przybylski RP Robert Przybylski

Każdego roku floty kupują przeszło 100 tys. nowych samochodów. Przy średniej cenie auta przekraczającej 80 tys. zł łączna wartość zainwestowanych w jednym tylko roku kapitałów to ponad 8 mld zł. O ten majątek dba flotowiec, tworząc politykę flotową.

Definiuje ona szczegółowo cały obszar związany z użytkowaniem samochodów w firmie i ułatwia podejmowanie decyzji. Jednocześnie nie może być to dzieło zbyt opasłe, bo zniechęci pracowników do przeczytania go. Każdy nowo przyjęty powinien się zapoznać z „car policy", aby wiedział, jakie są jego prawa i obowiązki. Dodatkowo przechodzi szkolenie wprowadzające, na którym omawiane są najczęściej występujące przypadki i wyjaśniane wątpliwości co do samego dokumentu. – W samochodach firmy, w której pracuję, umieszczam w schowku wyciąg z polityki flotowej. Są w nim podstawowe informacje, jak zachować się w każdej sytuacji. Do wyciągu są dołączone formularze na samokopiującym papierze, ułatwiające sporządzenie oświadczenia sprawcy w przypadku wystąpienia zdarzenia – podpowiada członek SKFS, zarządzający flotą Provident Bartłomiej Wiśniewski.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Biznes
Antydronowa gorączka, porozumienie ws. TikToka i chińskie elektryki z UE
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Reklama
Reklama