Likwidacja Schengen zaboli Volkswagena

Będziemy musieli przygotować fabrykę do budowy nowej generacji samochodów. Sprawdzamy, co należałoby przebudować. W grę mogą wchodzić nakłady na poziomie 200 mln euro – mówi prezes Volkswagen Poznań Jens Ocksen.

Aktualizacja: 22.03.2016 07:40 Publikacja: 21.03.2016 21:00

Foto: materiały prasowe

Rz: Czy afera z fałszowaniem emisji spalin odbiła się na sprzedaży samochodów z fabryki w Poznaniu?

Pracując ponad 30 lat w Volkswagenie, nigdy bym nie przypuszczał, że taka sytuacja może mieć miejsce. To mną wstrząsnęło. Zakład w Poznaniu też był dotknięty tym problemem. Musieliśmy wstrzymać montaż silników diesla o pojemności 1.6 i 2.0 litra. W rezultacie pomiędzy wrześniem a grudniem produkcja zmalała. Ale montujemy 11 wariantów silników, pozostałe spełniały normy Euro 6. Teraz sytuacja jest już ustabilizowana, wróciliśmy do normalnego poziomu produkcji 720 pojazdów dziennie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Cyfrowa ochrona dziurawa jak sito. Gdzie jest najgorzej?
Biznes
Zygmunt Solorz przegrywa ze swoimi dziećmi. Chodzi o majątek. Co to oznacza?
Biznes
Dior dogadał się z władzami. 2 miliony euro zamiast grzywny
Biznes
Jak się zmienia przemysł tworzyw
Biznes
Koniec Eldorado w IT. Sankcje na Rosję bez USA. Honda stawia na hybrydy