Reklama
Rozwiń
Reklama

83 mld euro kosztują Europę co roku piraci

Przez piracką muzykę i podrabiane ubrania, zabawki, biżuterię oraz torebki, W Europie wyparowuje co roku 83 mld euro. Tracimy też 790 tys. miejsc pracy.

Aktualizacja: 05.12.2016 10:25 Publikacja: 05.12.2016 09:22

83 mld euro kosztują Europę co roku piraci

Foto: 123rf.com

Podróbki i pirackie towary prowadzą do utraty 7,4 proc. sprzedaży w dziewięciu sektorach (odzież i obuwie, leki, kosmetyki, biżuteria i zegarki, torebki i bagaż, zabawki i gry, wina i wyroby spirytusowe, wyroby sportowe i nagrania muzyczne) w Europie. - Spadek przychodów publicznych spowodowany przez zjawiska podrabiania i piractwa szacuje się na 14,3 mld euro – podaje Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Jak dodaje, pośrednie skutki zjawisk podrabiania i piractwa w tych sektorach powodują dodatkowo stratę w wysokości 35 mld euro w całej UE. - Producenci zakupują mniej towarów i usług od dostawców, co wywołuje efekt domina w innych obszarach – podano. Urząd policzył, że ubytek sprzedaży spowodowany pirackimi produktami przekłada się na utratę blisko 500 tys. istniejących lub potencjalnych miejsc pracy UE. - Jeśli wziąć pod uwagę pośredni wpływ zjawiska podrabiania na inne sektory, powoduje ono dodatkowo stratę 290 tys. miejsc pracy w innych obszarach gospodarki UE –podaje urząd.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama