Reklama

GM bez Opla mniejszy, bardziej rentowny

Decyzja GM o sprzedaży europejskiej filii wynika z założenia, że może zwiększyć udział rynkowy jako grupa mniej obecna geograficznie, ale bardziej rentowna w sektorze wymagającym coraz więcej nowych technologii.

Aktualizacja: 08.03.2017 10:25 Publikacja: 08.03.2017 09:54

GM bez Opla mniejszy, bardziej rentowny

Foto: Bloomberg

Bez Opla i Vauxhalla GM sprzedał w 2016 r. ok. 8,8 mln pojazdów, dużo mniej od Volkswagena i Toyoty. Obie firmy europejskie sprzedały 1,2 mln sztuk osiągając obroty 18,7 mld dolarów (17,7 mld euro), 11 proc. obrotów koncernu z Detroit.

Mimo jednak inwestowania w nowe modele i działań mających poprawić efektywność swych fabryk i wydajność 38 tys. pracowników GM nie wypracował zysku w Europie od 1999 r. Koncern wyjaśnił teraz, że gdyby w 216 r. nie miał Opla i użył 2 mld dolarów jakie za niego dostanie zamiast rezerw gotówki na skup swych akcji, to zysk na akcję zwiększyłby się o 5 proc. przy obrotach mniejszych o 19 proc.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Biznes
Inwestorzy rozkręcają się nad Wisłą. Jest nowy rekord
Biznes
ChatGPT wchodzi w e-handel. Analityk przewiduje: udział Allegro może słabnąć
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Deregulacja: UKE chce zdjąć ostatnie obowiązki Orange Polska na rynku internetu
Reklama
Reklama