"W I kwartale 2017 roku zarejestrowano w Polsce 125,9 tys. nowych samochodów osobowych, tj. o 21,2 tys. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i o 11,2 proc. więcej niż w poprzednim kwartale" - napisano w raporcie.
Zaznaczono, że mimo iż popyt jest nadal generowany głównie przez klientów instytucjonalnych, którzy w I kw. br. zarejestrowali o 24,6 proc. aut więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, na rynku zaobserwowano również większą aktywność klientów indywidualnych (osób prywatnych i wśród nich również prowadzących działalność gospodarczą). Rejestracje aut osobowych w pierwszym kwartale tego roku wzrosły w tej grupie o 13,4 proc.
"Nieustannie obserwujemy dynamiczny wzrost liczby rejestracji samochodów premium – w okresie od stycznia do marca ich sprzedaż zwiększyła się o ponad 30 proc. i wyniosła 15,7 tys. szt. Cztery największe marki premium, tj. BMW, Mercedes-Benz, Audi oraz Volvo odnotowały wzrost sprzedaży oscylujący wokół 30 proc." - poinformował, cytowany w komunikacie, prezes PZPM Jakub Faryś.
Faryś zwrócił uwagę, że choć wśród nabywców wciąż przeważają firmy i instytucje, które w ostatnim kwartale zarejestrowały aż o 31,3 proc. aut premium więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, to dynamika wzrostu sprzedaży wśród klientów indywidualnych jest również imponująca – nabyli oni w I kwartale o 25,6 proc. więcej aut premium niż przed rokiem.
"Rynek aut popularnych rośnie nieco wolniej, choć także w zadowalającym tempie. W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku zarejestrowano o 19 proc. pojazdów tej kategorii więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – dodał szef PZPM.