Aston Martin zmniejszył sprzedaż i traci

Brytyjski producent sportowych aut segmentu premium poniósł stratę w III kwartale, bo zmalał popyt w Europie i Azji. W całym roku sprzeda ich mniej.

Aktualizacja: 12.11.2019 12:20 Publikacja: 12.11.2019 12:17

Aston Martin zmniejszył sprzedaż i traci

Foto: Bloomberg

W ciągu 3 miesięcy do 30 września salony sprzedały 1497 aut tej marki, o 16 proc. mniej, bo popyt na nie w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie był mniejszy o 17 proc., a w Azji o jedną trzecią. Odczuł to najbardziej model Vantage.

Firma istniejąca od 106 lat, której pojazdy rozsławił filmowy James Bond, podejmuje działania oszczędnościowe i liczy na sukces pierwszego SUV DBX i na nową fabrykę w Walii. — Zasadniczo pokrywamy koszty kompletnej fabryki nie licząc spodziewanych przychodów, więc z tego punktu widzenia jest to naprawdę ważny model — powiedział Reuterowi prezes Andy Palmer.

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Biznes
Donald Trump zaskoczył: Nippon Steel ma zainwestować w U.S. Steel
Biznes
Belgia przekazuje Ukrainie 1,7 mld euro zysków z pieniędzy Kremla
Biznes
To, co ukradł klan Karimowa, w końcu wraca do Uzbekistanu
Biznes
Zwolnienia grupowe, powrót rosyjskiego gazu i cięcia inwestycji w OZE
Biznes
Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska: W branży widać bardzo dużą aktywność inwestorów z Czech