Reklama
Rozwiń
Reklama

Pocztowy walczy o rynek

Bank od października wystartuje z nowymi produktami. Chce przyciągnąć klientów, głównie dzięki ofercie depozytowej i pożyczce gotówkowej

Publikacja: 04.09.2008 05:40

Pocztowy walczy o rynek

Foto: Rzeczpospolita

Bank Pocztowy planuje zwiększyć liczbę rachunków klientów detalicznych na koniec 2008 r. do 220 tys., ze 190 tys. obecnie, a w 2009 r. o kolejnych 100 – 120 tys.

– Chcemy się włączyć w aktywną walkę na rynku depozytów. Nasze konto oszczędnościowe będzie konkurencyjne w porównaniu z najlepszymi ofertami – mówi „Rz” Szymon Midera, wiceprezes banku odpowiedzialny za pion detaliczny. – To niejedyny projekt w segmencie produktów depozytowych. Bank już uruchomił internetowy sklep z lokatami, w którym bez żadnej wizyty w oddziale można założyć lokatę terminową, na razie tylko Banku Pocztowego. Ale w planach jest stworzenie tzw. otwartej architektury, czyli oferowanie przez tę platformę także depozytów innych banków.

Duże zmiany, i to już od października, będą dotyczyć także oferty kredytowej. Bank wprowadzi szybki kredyt gotówkowy na dowód, udzielany od ręki. Będzie dostępny w ponad 1,5 tys. punktów finansowych zlokalizowanych w urzędach pocztowych. Dotychczas bank oferował pożyczki gotówkowe, ale udzielane po sprawdzeniu zdolności kredytowej na podstawie dokumentów dostarczanych przez klientów. Obecnie dziennie klienci banku składają 500 – 600 wniosków o kredyt gotówkowy, a po wprowadzeniu nowego produktu ta liczba ma się podwoić. Także w październiku bank zacznie oferować kredyty hipoteczne we frankach szwajcarskich (dotychczas udzielał jedynie kredytów złotowych). – Chcemy zwiększyć liczbę produktów przypadających na jednego klienta i sprawić, by Pocztowy był dla nich bankiem pierwszego wyboru – podkreśla Szymon Midera.

Bank Pocztowy ma łącznie 347 tys. klientów detalicznych, z których około 100 tys. ma kredyt gotówkowy, ponad 200 tys. ma rachunek osobisty, a reszta to posiadacze depozytów. Na 100 tys. osób, które zaciągnęły w Pocztowym kredyt gotówkowy, zaledwie 17 tys. osób ma w tym banku konto osobiste.

Plany zakładają reorganizację sieci, tak aby proste produkty bankowe były sprzedawane także w agencjach pocztowych i przez pośredników. Testowany jest nowy model sprzedaży. – Mamy 57 oddziałów własnych i chcemy, by były one wykorzystywane do sprzedaży np. kredytów hipotecznych, jednostek funduszy inwestycyjnych i produktów strukturyzowanych, które wkrótce wprowadzimy do oferty. Przez placówki pocztowe będziemy sprzedawać głównie proste produkty: rachunki osobiste, lokaty, kredyty gotówkowe – zapowiada Midera. Obecnie w sieci Poczty Polskiej działa ponad 1,5 tys. okienek finansowych, w których oferowane są produkty Banku Pocztowego, a na koniec roku będzie ich około 1,8 tys.

Reklama
Reklama

W pierwszym kwartale przyszłego roku bank planuje wprowadzenie karty kredytowej i pakietów dla mikrofirm. Przykładem banku pocztowego, który odniósł sukces, jest niemiecki Postbank, który prowadzi 4,9 mln rachunków klientów detalicznych. Jego aktywa sięgają 228 mld euro.

Bank Pocztowy planuje zwiększyć liczbę rachunków klientów detalicznych na koniec 2008 r. do 220 tys., ze 190 tys. obecnie, a w 2009 r. o kolejnych 100 – 120 tys.

– Chcemy się włączyć w aktywną walkę na rynku depozytów. Nasze konto oszczędnościowe będzie konkurencyjne w porównaniu z najlepszymi ofertami – mówi „Rz” Szymon Midera, wiceprezes banku odpowiedzialny za pion detaliczny. – To niejedyny projekt w segmencie produktów depozytowych. Bank już uruchomił internetowy sklep z lokatami, w którym bez żadnej wizyty w oddziale można założyć lokatę terminową, na razie tylko Banku Pocztowego. Ale w planach jest stworzenie tzw. otwartej architektury, czyli oferowanie przez tę platformę także depozytów innych banków.

Reklama
Banki
Wyniki BNP Paribas bez fajerwerków. Kursy w dół
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Banki
PKO BP bije rekord zysków. I szykuje sojusz z Allegro.
Banki
NBP: banki zarabiają coraz więcej. Od początku roku to już 36 mld zł
Banki
Dlaczego banki chętnie wchodzą w fintechowe sojusze?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Banki
ING Bank Śląski z dużym zyskiem i rekordem w hipotekach
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama