Kolejny atak internetowych złodziei

Oszuści internetowi znów próbowali wyłudzić dane od klientów BZ WBK

Publikacja: 13.10.2009 03:45

Wczoraj tysiące użytkowników poczty elektronicznej dostało e-mail z podrobioną stroną internetową BZ WBK, prośbą o podanie numeru karty, PIN oraz daty ważności lub numeru identyfikacyjnego klienta.

– E-maile były rozsyłane około 4 – 5 nad ranem. Mamy około 900 zgłoszeń w tej sprawie, takie wiadomości otrzymują różni użytkownicy poczty e-mailowej, nie tylko klienci BZ WBK. Zgłosiło się do nas także dziewięć osób, które podały dane swoich kart. Zostały one zablokowane – poinformował wczoraj po południu Grzegorz Adamski z BZ WBK. 

Podkreśla, że bank nigdy nie prosi klientów drogą e-mailową o podawanie takich danych.

– Do tej pory zablokowaliśmy już kilka stron, z których były rozsyłane fałszywe e-maile – dodaje przedstawiciel BZ WBK.

Do tego celu zostały użyte serwery umieszczone w krajach azjatyckich. O sprawie została powiadomiona policja. To kolejny atak oszustów internetowych polegający na wyłudzaniu danych tą drogą (tzw. phishing).

Podobną akcję, która miała na celu wyłudzenie danych od klientów tego banku, przeprowadzono w ubiegłym roku. Jednak przedstawiciel banku poinformował, że miała ona “mizerny skutek”. Bank zamieścił na swojej stronie i internetowej specjalny komunikat w tej sprawie z instrukcją, jak powinni postępować w sytuacji, gdy klient otrzyma e-mail z fałszywą stroną banku.

Banki
Sprzedaż Santander Bank Polska da impuls do dużych przetasowań na rynku?
Banki
ING BSK i Citi Handlowy pokazały dobre wyniki
Banki
Kryptowalutowa afera korupcyjna na Litwie. Zamieszany urzędnik banku centralnego
Banki
Zysk Citi Handlowego powyżej oczekiwań rynkowych
Banki
Jak poradził sobie ING BSK w I kwartale? Bank podał wyniki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem