Wczoraj tysiące użytkowników poczty elektronicznej dostało e-mail z podrobioną stroną internetową BZ WBK, prośbą o podanie numeru karty, PIN oraz daty ważności lub numeru identyfikacyjnego klienta.
– E-maile były rozsyłane około 4 – 5 nad ranem. Mamy około 900 zgłoszeń w tej sprawie, takie wiadomości otrzymują różni użytkownicy poczty e-mailowej, nie tylko klienci BZ WBK. Zgłosiło się do nas także dziewięć osób, które podały dane swoich kart. Zostały one zablokowane – poinformował wczoraj po południu Grzegorz Adamski z BZ WBK.
Podkreśla, że bank nigdy nie prosi klientów drogą e-mailową o podawanie takich danych.
– Do tej pory zablokowaliśmy już kilka stron, z których były rozsyłane fałszywe e-maile – dodaje przedstawiciel BZ WBK.
Do tego celu zostały użyte serwery umieszczone w krajach azjatyckich. O sprawie została powiadomiona policja. To kolejny atak oszustów internetowych polegający na wyłudzaniu danych tą drogą (tzw. phishing).