Poznać sekrety banku centralnego

Dni otwarte to jeden z elementów działalności edukacyjnej NBP. Podnoszenie wiedzy ekonomicznej to element "Strategii zarządzania NBP na lata 2009 – 2012"

Publikacja: 16.06.2011 21:53

Poznać sekrety banku centralnego

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz rg Rafał Guz

W ten weekend Narodowy Bank Polski zaprasza na dni otwarte. Jak zapewniają przedstawiciele banku, na zwiedzających czeka wiele atrakcji; to też okazja, by poszerzyć wiedzę o NBP.

Obok troski o stabilność systemu finansowego bank centralny kładzie duży nacisk na działalność edukacyjną. – Zależy nam na zwiększaniu społecznej świadomości o roli i misji banku centralnego w życiu gospodarczym – mówi naczelnik wydziału edukacji NBP Marcin Staniewicz.

Jednym z głównych instrumentów szerzenia wiedzy o roli banku centralnego, a także o poruszaniu się w świecie finansów jest Portal Edukacji Ekonomicznej NBP, który powstał jeszcze w 2003 r.

– Chcemy wyposażyć Polaków w niezbędny zakres wiedzy, która pozwoli świadomie i bezpiecznie funkcjonować na rynku. Wiedzy, która będzie chronić przed wykluczeniem finansowym, bez względu na przyczyny tego wykluczenia – dodaje Staniewicz.

Obok programów dla szkół, dla studentów kierunków ekonomicznych, a także różnych grup zawodowych, NBP prowadzi też kampanię informacyjną o Unii Gospodarczej i Walutowej, strefie euro i Europejskim Banku Centralnym.

Również na świecie banki centralne prowadzą akcje edukacyjne. Najbogatszą ofertę ma amerykański Fed.

W Europie najbardziej rozbudowaną działalność edukacyjną prowadzą Bank Anglii i EBC, które propagują wiedzę o zależności między poziomem inflacji i wysokością stóp procentowych m.in. poprzez gry interaktywne.

Banki
Gołębia RPP coraz mniej lęka się inflacji i tnie stopy procentowe
Banki
"Rozsądna". Ekonomiści komentują decyzję RPP o obniżce stóp procentowych
Banki
Stopy procentowe w dół o 50 punktów bazowych. RPP nie zaskoczyła
Banki
Prezes Nest Banku: Małe banki nie są skazane na pożarcie
Banki
Jak zmieni się Santander BP pod rządami Erste Group
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku