O tym, że operatorzy komórkowi szykują się do mocnego wejścia w segment usług bankowych, wiadomo nie od dziś. Aby zaistnieć w bankowości, telekomy potrzebują partnerów w postaci instytucji z licencją. To dlatego w I kw. 2014 r. Polkomtel w kooperacji z d. Invest Bankiem, przemianowanym dziś na Plus Bank (firmy należą do tego samego właściciela) zaoferuje konsumentom nowe usługi.
Od wczoraj wiadomo również, że mniej więcej w tym samym czasie z usługami bankowymi ruszy T-Mobile Polska w kooperacji z Alior Bankiem. – Jeszcze w pierwszej połowie 2014 roku klienci zapoznają się z nowymi możliwościami, jakie udostępnimy im dzięki podpisanej umowie. Szczegóły jednak zaprezentujemy, gdy nasza propozycja będzie gotowa do komercyjnego wdrożenia – zapowiada Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska.
Telekom szukał partnera, który zbudowałby mu portfolio usług bankowych od ponad pół roku. Na razie nie zdradza, pod jaką marką zaoferuje usługi. Ma się ona „kojarzyć" z głównym brandem T-Mobile. Nie ujawnia też, jakich efektów finansowych spodziewa się po umowie, ani jakie usługi zaoferuje, aby przyciągnąć klientów.
Analitycy podkreślają, że obecnie na rynku usług finansowych dla konsumentów trwa wojna cenowa i trudno o lepszą zachętę dla klientów niż niska marża. Alior zapowiada, że produkty przygotowane dla T-Mobile będą proste, przyjazne i zbudowane wokół mobilności.
Dla T-Mobile bankowość to sposób na powrót do wzrostu przychodów. Projekt przyniesie mu trzy rodzaje wpływów, w tym 35 proc. kalkulacyjnego zysku brutto oddziału, który powstanie w efekcie kooperacji z Aliorem. Jak ustaliła „Rz", bank wygrał rywalizację o zlecenie od telekomu właśnie dzięki temu ostatniemu parametrowi. Kosztem telekomu będą zaś marketing, reklama i sprzedaż usług we własnych salonach, których ma 850.