Nowa marka ma być skierowana przede wszystkim do entuzjastów nowych technologii. Opiera się na zasadzie „mobile first", oferując wszystkie produkty i usługi poprzez urządzenia mobilne, a dopiero później dostosowując się do pozostałych, bardziej tradycyjnych kanałów dostępu. – Nie tworzymy bytów ponad miarę, oferujemy tylko wybrane produkty, których klienci naprawdę potrzebują – przekonuje Sławomir Lachowski, p.o. prezesa FM Banku PBP.
Co istotne, Bank Smart nie będzie „mobilną nakładką" na stworzony w czerwcu BIZ Bank. Ma on być bankiem, który działa tylko w wirtualnej rzeczywistości. Na podobnych zasadach funkcjonuje jego amerykański odpowiednik. W Polsce to zupełna nowość, Bank Smart będzie pierwszą tego typu instytucją na rynku.
Lachowski podkreśla, że jego nowy bank powstaje w opozycji do banków tradycyjnych, które działają w oparciu o oddziały, a e-bankowość traktują wyłącznie jako sposób obniżenia kosztów. Tymczasem w Banku Smart, który nie będzie miał żadnych oddziałów, koszty są znacznie mniejsze. Ma to pozwolić na dużą obniżkę prowizji i opłat dla klientów.
Dziś marka ta oferuje Smart Konto i Smart Biznes Konto. Oba rachunki są darmowe. Rachunek można założyć przez aplikację na smartfonie czy tablecie. Na kontach oszczędnościowych Smart Procent i Smart Procent Biznes można zarobić 4 proc. w skali roku. Wkrótce w ofercie nowego banku pojawią się też kredyty i lokaty. —sob