Reklama
Rozwiń
Reklama

Chiński parabank topi fortuny klientów

Inwestorzy mogą stracić dziesiątki miliardów dolarów na plajcie Zhongzhi Enterprise Group, jednego z największych chińskich parabanków. To kolejna odsłona kryzysu nieruchomościowego w ChRL.

Publikacja: 28.11.2023 03:00

Chiński parabank topi fortuny klientów

Foto: Bloomberg

Zhongzhi Enterprise Group Co. był jednym z największych chińskich parabanków. W zeszłym tygodniu ostrzegł, że ma dziurę w bilansie na najmniej 36,4 mld dol., a w weekend chińskie władze rozpoczęły śledztwo w sprawie interesów prowadzonych przez jego dział zarządzania funduszami. Prawnicy i analitycy próbują oszacować straty, jakie mogą ponieść inwestorzy.

Według agencji Bloomberg w jednym ze scenariuszy sięgną 56 mld dol. – Ponad trzy czwarte pieniędzy inwestorów może zostać stracone. Może się udać uratować 100 mld juanów (14 mld dol.) z długu wynoszącego 460 mld juanów – prognozuje Ying Yue, prawnik z szanghajskiej kancelarii Leaqual Law Firm.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Banki
UniCredit wraca do Polski i chce rzucić wyzwanie lokalnym bankom
Banki
Ile podpisano ugód frankowych? Nowe, zaskakujące dane banków
Banki
Tyle zarobili członkowie zarządu NBP w 2024 r. Bank centralny podał kwoty
Banki
Revolut chce być bankiem. Planuje oddział w Polsce
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Banki
Wyniki BNP Paribas bez fajerwerków. Kursy w dół
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama