Usługa otwarcia konta na selfie stała się standardem w polskiej bankowości, głównie po okresie pandemii, gdy wszyscy szukali sposobów na zdalny kontakt z klientami. A obecnie oferują ją już wszystkie duże banki komercyjne.

Czytaj więcej

Nest Bank wychodzi z niszy i stawia na siłę przedsiębiorców

Niektóre intensywnie promują konto na selfie. Przykładowo Bank Pekao oferuje bonus w wysokości do 200 zł – 50 zł można zyskać za samo założenie rachunku w ten sposób, a kolejne trzy razy po 50 zł za wykonywanie określonych transakcji. Także w mBanku można otrzymać podobny bonus – do 200 zł, również po spełnieniu wymaganych warunków promocji.

Pytanie, czy taka usługa cieszy się popularnością wśród Polaków? Zbiorczych danych nie ma, ale z deklaracji banków w naszej minisondzie wynika, że zainteresowanie rośnie. – W ostatnim kwartale 2022 r. niemal co drugi nowy klient wnioskujący online o Konto Jakże Osobiste, skorzystał z procesu VideoSelfie – informuje nas Alior Bank. – W grudniu 2022 niemal jena piąta wszystkich kont założonych w mBanku została założona właśnie przez selfie – podaje z kolei mBank.

– Klienci chętnie korzystają z tej możliwości – dotyczy to głównie młodych klientów, którzy bardziej cenią sobie cyfrowe rozwiązania – ocenia PKO BP. A Marcin Jagodziński, dyrektor departamentu zarządzania segmentami w Credit Agricole Bank Polska, szacuje, że obecnie co czwarty klient wybiera to rozwiązanie (a pozostali klienci korzystają ze wsparcia doradców w oddziałach bankowych).

Jak podkreślają eksperci, konto na selfie przynosi korzyści klientom i samym bankom. Ci pierwsi mogą zaoszczędzić czas i od początku wdrażać się w cyfrowe usługi finansowe. Z kolei dla banków to ograniczenie liczby papierowych dokumentów, co jest oszczędnością także dla środowiska.