Usługa otwarcia konta na selfie stała się standardem w polskiej bankowości, głównie po okresie pandemii, gdy wszyscy szukali sposobów na zdalny kontakt z klientami. A obecnie oferują ją już wszystkie duże banki komercyjne.
Czytaj więcej
Nest Bank stawia na nowoczesną, mobilną bankowość dla klientów indywidulanych oraz wysokiej jakości cyfrowe usługi finansowe dla wymagających przedsiębiorców.
Niektóre intensywnie promują konto na selfie. Przykładowo Bank Pekao oferuje bonus w wysokości do 200 zł – 50 zł można zyskać za samo założenie rachunku w ten sposób, a kolejne trzy razy po 50 zł za wykonywanie określonych transakcji. Także w mBanku można otrzymać podobny bonus – do 200 zł, również po spełnieniu wymaganych warunków promocji.
Pytanie, czy taka usługa cieszy się popularnością wśród Polaków? Zbiorczych danych nie ma, ale z deklaracji banków w naszej minisondzie wynika, że zainteresowanie rośnie. – W ostatnim kwartale 2022 r. niemal co drugi nowy klient wnioskujący online o Konto Jakże Osobiste, skorzystał z procesu VideoSelfie – informuje nas Alior Bank. – W grudniu 2022 niemal jena piąta wszystkich kont założonych w mBanku została założona właśnie przez selfie – podaje z kolei mBank.
– Klienci chętnie korzystają z tej możliwości – dotyczy to głównie młodych klientów, którzy bardziej cenią sobie cyfrowe rozwiązania – ocenia PKO BP. A Marcin Jagodziński, dyrektor departamentu zarządzania segmentami w Credit Agricole Bank Polska, szacuje, że obecnie co czwarty klient wybiera to rozwiązanie (a pozostali klienci korzystają ze wsparcia doradców w oddziałach bankowych).