Reklama

NBP ma nowe logo. "Stworzyliśmy je własnymi siłami"

Narodowy Bank Polski zmienia identyfikację wizualną. Nowy logotyp jest okrągły i ma przypominać drzwi do skarbca banku centralnego.

Aktualizacja: 09.07.2021 14:20 Publikacja: 09.07.2021 14:14

NBP ma nowe logo. "Stworzyliśmy je własnymi siłami"

Foto: PAP/Leszek Szymański

Przez ostatnich osiem lat NBP posługiwał się logotypem w postaci zielonego kwadratu z białym napisem NBP. Nowy logotyp to granatowe koło ze złotym wzorem nawiązującym do drzwi do skarbca banku centralnego oraz złotym napisem. To z kolei nawiązanie do zasobów złota, które NBP pod kierownictwem prezesa Adama Glapińskiego zwiększa.

Oprócz logotypu w kilku wersjach NBP będzie się też posługiwał emblematem z wizerunkiem orła oraz budynkiem ze skarbcem i sztabami złota.

Bank centralny zmienił również swoją dewizę. Zamiast „Dbamy o wartość pieniądza” będzie ona odtąd brzmiała „Dbamy o wartość polskiego pieniądza”.

Foto: materiały prasowe NBP

NBP to bank centralny Polski. Jego podstawowym zadaniem jest dbanie o stabilność cen. NBP definiuje ją jako inflację na poziomie 2,5 proc. rocznie, z dopuszczalnymi odchyleniami o 1 pkt proc. w każdą stronę. W czerwcu inflacja wynosiła 4,4 proc. rocznie, po 4,7 proc. w maju.

Reklama
Reklama

Bank centralny zapewnia, że „nowy logotyp stworzony własnymi siłami NBP i bez dodatkowych kosztów”. Czekamy jeszcze na odpowiedź biura prasowego na pytanie, czy pracownicy NBP, który odpowiadają za nową identyfikację wizualną, nie otrzymali z tego tytułu dodatkowego wynagrodzenia, i jaki będzie koszt zmiany wszystkich materiałów opatrzonych logotypami.

Foto: materiały prasowe NBP

Banki
Ostry spór w NBP. Adam Glapiński odsunął trzech członków zarządu od nadzoru
Banki
Ważna zmiana w zarządzie BGK
Banki
Jest zgoda KNF na sprzedaż detalu Citi Banku. Kupi VeloBank
Banki
Czy UniCredit namiesza na polskim rynku? „Nie jest skazany na sukces”
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Banki
Bank Pocztowy chce urosnąć i zwiększyć zyski
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama