NBP ma nowe logo. "Stworzyliśmy je własnymi siłami"

Narodowy Bank Polski zmienia identyfikację wizualną. Nowy logotyp jest okrągły i ma przypominać drzwi do skarbca banku centralnego.

Aktualizacja: 09.07.2021 14:20 Publikacja: 09.07.2021 14:14

NBP ma nowe logo. "Stworzyliśmy je własnymi siłami"

Foto: PAP/Leszek Szymański

Przez ostatnich osiem lat NBP posługiwał się logotypem w postaci zielonego kwadratu z białym napisem NBP. Nowy logotyp to granatowe koło ze złotym wzorem nawiązującym do drzwi do skarbca banku centralnego oraz złotym napisem. To z kolei nawiązanie do zasobów złota, które NBP pod kierownictwem prezesa Adama Glapińskiego zwiększa.

Oprócz logotypu w kilku wersjach NBP będzie się też posługiwał emblematem z wizerunkiem orła oraz budynkiem ze skarbcem i sztabami złota.

Bank centralny zmienił również swoją dewizę. Zamiast „Dbamy o wartość pieniądza” będzie ona odtąd brzmiała „Dbamy o wartość polskiego pieniądza”.

Foto: materiały prasowe NBP

NBP to bank centralny Polski. Jego podstawowym zadaniem jest dbanie o stabilność cen. NBP definiuje ją jako inflację na poziomie 2,5 proc. rocznie, z dopuszczalnymi odchyleniami o 1 pkt proc. w każdą stronę. W czerwcu inflacja wynosiła 4,4 proc. rocznie, po 4,7 proc. w maju.

Bank centralny zapewnia, że „nowy logotyp stworzony własnymi siłami NBP i bez dodatkowych kosztów”. Czekamy jeszcze na odpowiedź biura prasowego na pytanie, czy pracownicy NBP, który odpowiadają za nową identyfikację wizualną, nie otrzymali z tego tytułu dodatkowego wynagrodzenia, i jaki będzie koszt zmiany wszystkich materiałów opatrzonych logotypami.

Foto: materiały prasowe NBP

Banki
Polacy sprawdzają umowy bankowe. Od czerwca mają być prostsze
Banki
Kwietniowa inflacja przypieczętowała obniżkę stóp procentowych w maju?
Banki
Kredyty frankowe przestają być obciążeniem dla mBanku
Banki
Pekao nie będzie składał oferty na zakup Santander BP
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Banki
Dobre wyniki Santandera na początku 2025 r. Co mówi zarząd o sprzedaży banku?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne