Jednak porównywalne wyniki trzeciego co do wielkości banku w Polsce prezentowałyby się dużo lepiej.
- Wyłączając czynniki jednorazowe, m.in. zyski z transakcji Visa oraz podatek bankowy, to porównywalny zysk byłby o 6 proc. wyższy podkreślał Eamonn Crowley, członek zarządu BZ WBK podczas konferencji prasowej. Jak dodaje akcja kredytowa banku była zdecydowanie szybsza niż średnia rynkowa. Portfel kredytów wzrósł o 9 proc. W takim samym tempie rosły kredyty hipoteczne, natomiast kredyty udzielane klientom indywidualnym o 8 proc, a te skierowane do firm o 11 proc. Udział BZ WBK w sprzedaży nowych kredytów hipotecznych na rynku wynosi 16 proc. - Mocno postawiliśmy na cyfryzację usług. W tym roku wprowadziliśmy usługę teleklik, klienci mogą łatwiej wnioskować o kredyt online i już widać efekty, sprzedaż kredytów gotówkowych w tym kanale wzrosła o 51 proc. – mówi członek zarządu BZ WBK. Bank ma już 1,96 mln aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej, w tym już 809 tys. klientów mobilnych (wzrost o 32 proc.). Sama liczna transakcji wykonywanych mobilnie wzrosła jeszcze mocniej, bo o 93 proc. w ujęciu rocznym. Wzrosła tez marża odsetkowa banku z 3,57 przed rokiem do 3,73 proc. Bank zakłada jej dalszy wzrost w kolejnych kwartałach.