[b]Paweł Miller, prezes Allianz Bank:[/b]
Polski rynek bankowy pomieści jeszcze nowych graczy, choć zdobywanie klientów i pozycji nie będzie tak łatwe, jak kilka lat temu. Jest jeszcze miejsce dla tych, którzy potrafią przekonać do siebie klienta, proponując mu to, czego nie dostanie u konkurencji.
Nie ma powodów, byśmy się obawiali globalnego kryzysu finansowego. Na bankowy biznes patrzymy w długiej perspektywie, a nie tylko na podstawie bieżącej sytuacji. Badania pokazują, że choć klienci mają świadomość tego, co dzieje się na światowych rynkach, nie zamierzają rezygnować z usług bankowych. Jest jednak jeden ważny efekt kryzysu – klienci zaczęli uważniej przyglądać się swoim finansom i zadawać sobie pytania, które przez lata ignorowali. My chcemy oferować kompetentne doradztwo, które będzie dla klientów coraz ważniejsze. W trudnych czasach liczy się stabilny partner w zarządzaniu finansami, a Grupa Allianz w ciągu 10 lat obecności na polskim rynku zdobył zaufanie klientów. To dobry moment, by wykorzystać te atuty.
Chcemy przyciągać klientów atrakcyjną ofertą produktową, oferować zarówno atrakcyjnie oprocentowane kredyty, jak i depozyty. Stawiamy na kompleksowość. Łącząc oferty różnych produktów bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych w jednym miejscu, chcemy promować lojalność klientów, którzy zarządzanie swoimi finansami powierzą naszym specjalistom. Będziemy też proponować klientom doradcę bankowego, który poświęci im czas i porozmawia z nimi o ich potrzebach finansowych, a nie tylko o produkcie, który chce sprzedać.
[b]Wojciech Sobieraj, prezes Alior Bank:[/b]