Zmiana wizerunku PKO BP

Będzie nowe logo oraz wystrój 1,2 tys. oddziałów i 1,9 tys. agencji. Wprowadzanie zmian wizerunku zakończy się w pierwszych miesiącach 2012 r.

Publikacja: 06.04.2011 17:37

Zmiana wizerunku PKO BP

Foto: Bloomberg

Projekt strategiczny NANOVO dotyczy m.in. modernizacji logo banku, nastąpi też zmiana kolorystyki firmowej. Słynna skarbonka zmieni kolor - z niebieskiego na granatowo-czarny, a pomarańczowa kropka zostanie zamieniona na czerwoną. Bank nadal stawia też na kampanię reklamową z udziałem Szymona Majewskiego.

Dzięki zmianie wizerunku bank chce utrzymać ponad 20-proc. udział w rynku. Zysk netto PKO BP w 2010 roku wyniósł 3,22 mld zł i był o 39,5 proc. wyższy niż w 2009 roku. Prezes PKO BP podczas środowej konferencji prasowej podtrzymał prognozę, że w tym roku zysk netto może wzrosnąć dwucyfrowo.

Podkreślił, że zmiana wizerunku banku nie nastąpi z dnia na dzień. "Proces zmiany wizerunku jest rozłożony w czasie. Jednym z problemów jest to, że w poprzednich latach nie modernizowano oddziałów. Mimo to proces dotyczący zmiany wizerunku chcemy zakończyć nie później niż w pierwszym kwartale 2012 roku - powiedział prezes Jagiełło.

Wyniki badań przeprowadzonych przez PKO BP wskazały, że obecny wizerunek banku nie koresponduje z jego pozycją na rynku ani bardzo dobrymi rezultatami finansowymi. Bank podjął więc działania związane z kształtowaniem wyrazistego, spójnego i pozytywnego wizerunku, wpływającego na zwiększanie zadowolenia klientów i pozyskiwanie nowych.

"Patrząc na wyniki banku za 2010 rok inwestorzy mogą się czuć usatysfakcjonowani. Jednocześnie pracujemy nad zadowoleniem klientów konsekwentnie wdrażając założenia strategii Lider na lata 2010-2012 (jednym z projektów wchodzących w jej skład jest NANOVO - PAP). Zakłada ona nie tylko wprowadzenie nowości w ofercie produktowej, ale również zmianę modelu obsługi i wprowadzenie nowego standardu oddziałów. Elementem tego jest m.in. odświeżenie i unowocześnienie logotypu banku" - informuje Jagiełło.

Projekt strategiczny NANOVO zakłada też nową koncepcję funkcjonalną sieci oddziałów i agencji, jako efektywnej sprzedażowo i odpowiadającej na potrzeby klientów. "Pierwszy nowy oddział w standardzie NANOVO powinien rozpocząć obsługę klientów przed wakacjami" - mówi dyrektor marketingu PKO BP Tomasz Marszałł.

Zdaniem prezesa, kampania wizerunkowo-reklamowa banku przynosi już pierwsze efekty. "Dziennie otwieranych jest o około 25 proc. więcej rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, niż w analogicznym okresie przed rozpoczęciem kampanii. 75 proc. z nich zakładają osoby poniżej 40. roku życia, które stanowią grupę docelową banku" - mówi Jagiełło.

Projekt strategiczny NANOVO dotyczy m.in. modernizacji logo banku, nastąpi też zmiana kolorystyki firmowej. Słynna skarbonka zmieni kolor - z niebieskiego na granatowo-czarny, a pomarańczowa kropka zostanie zamieniona na czerwoną. Bank nadal stawia też na kampanię reklamową z udziałem Szymona Majewskiego.

Dzięki zmianie wizerunku bank chce utrzymać ponad 20-proc. udział w rynku. Zysk netto PKO BP w 2010 roku wyniósł 3,22 mld zł i był o 39,5 proc. wyższy niż w 2009 roku. Prezes PKO BP podczas środowej konferencji prasowej podtrzymał prognozę, że w tym roku zysk netto może wzrosnąć dwucyfrowo.

Banki
EBC zażądał od dwóch wielkich banków, by wycofały się z Rosji. Ostatnie ostrzeżenie
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Banki
Największy bank USA pozwał drugi bank Rosji. Groźba konfiskaty blisko 10 mld dolarów
Banki
Wakacje kredytowe mają zostać przedłużone. "Większość zagłosuje za tym pomysłem"
Banki
Kadrowa miotła dotarła do Banku Pekao. Kto zostanie prezesem?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Banki
Miotła kadrowa dotarła do Banku Pekao. Powołano nową radę nadzorczą