Reklama

Co dalej z porozumieniami frankowymi PKO BP?

Odejście prezesa Zbigniewa Jagiełły i decyzje sądów mogą wpłynąć na ugody z kredytobiorcami.

Aktualizacja: 14.05.2021 09:22 Publikacja: 13.05.2021 21:00

Co dalej z porozumieniami frankowymi PKO BP?

Foto: Bloomberg

PKO BP jest jedynym dużym bankiem zaangażowanym we franki, który ma zgodę akcjonariuszy na start powszechnego programu ugód. Zdecydowali o tym 23 kwietnia, ale później – 29 kwietnia, 7 maja i 11 maja – pojawiły się odpowiednio orzeczenia TSUE, siedmiu sędziów Sądu Najwyższego i decyzja pełnego składu Izby Cywilnej SN.

Wszystkie trzy w ocenie ekspertów okazały się lekko pozytywne dla banków (szczególnie decyzja Izby Cywilnej o odroczeniu wydania uchwały bez wskazania nowego terminu i o zwróceniu się do pięciu instytucji z wnioskiem o przedstawienie ich opinii). Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że potencjalnie większy wpływ na decyzję PKO BP dotyczącą startu ugód, planowanego do tej pory na czerwiec, mogą mieć właśnie decyzje TSUE i SN niż zmiana na stanowisku prezesa (Zbigniew Jagiełło będzie kierował bankiem do 7 czerwca). Powodem ewentualnego wstrzymania się banku z rozpoczęciem ugód lub podjęcia decyzji co do ostatecznych warunków może być chęć poznania orzeczenia Izby Cywilnej SN.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Banki
ING Bank Śląski z dużym zyskiem i rekordem w hipotekach
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Banki
Wyniki mBanku nieco rozczarowały. Ale są i tak wyjątkowe dobre
Banki
Bank Pekao z rekordowym zyskiem w III kwartale. Pomaga wzrost kredytów
Banki
Masowe zwolnienia w największym banku Rosji. Pracę straci 13,5 tysiąca ludzi
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Banki
Santander BP poprawia wynik i szykuje się do przejęcia przez Erste
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama