Już 14 proc. internautów loguje się do swojego banku za pośrednictwem smartfona lub tabletu. To oznacza, że grupa korzystająca z aplikacji mobilnej bankowości zwiększyła się ponad dwukrotnie, bo przed rokiem było to 6 proc. – wynika z najnowszej edycji badania „Bankowość i finanse po polsku" wykonanego na zlecenie organizatorów plebiscytu Złoty Bankier portalu Bankier.pl i PayU.
Rozwój m-bankingu jest jednym z kluczowych projektów, na które finansiści stawiają w tym roku, proponując coraz bardziej zaawansowane rozwiązania. Dziś np. mBank przedstawi nowe wydanie bankowości mobilnej, a na początku marca kolejną odsłonę tej usługi zaprezentuje BZ WBK.
Ankietowani pytani o narzędzia bankowości internetowej i mobilnej, z których korzystają, wymieniali najczęściej przelewy natychmiastowe (43 proc.).
Szybkie płatności
Na drugim miejscu wskazywano płatności mobilne (7 proc.). Tylko 1 proc. badanych wskazał na przelewy przez Facebooka. – Szybki postęp technologiczny powoduje, że na rynku pojawiają się nowi użytkownicy – wyposażeni w smartfony i tablety. Jest więc nieuniknione, że urządzenia mobilne będą coraz bardziej wpływać na kształt modeli biznesowych w obszarze zarówno bankowości, jak i płatności internetowych – uważa Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU Polska. – Z każdym rokiem płatności mobilne będą zyskiwały na popularności, pod warunkiem jednak, że będą proste i wygodne dla użytkowników – dodaje.
Z nowoczesnej bankowości korzystają głównie młode osoby, w wieku 25–34 lata. Jedna trzecia badanych korzystających z m-bankingu to mieszkańcy dużych miast o populacji powyżej 500 tys.