fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Wyniki finansowe TVN

Fotorzepa, Bosiacki Roman Bos Roman Bosiacki
Magdalena Lemańska
Onet nie jest na sprzedaż, jesteśmy zadowoleni z tego, jak wykorzystuje boom na rynku reklamy - powiedział Markus Tellenbach, prezes grupy TVN, na konferencji prezentującej wyniki finansowe spółki w III kw.
- Nie ma planów sprzedaży Onetu, będzie on częścią Grupy TVN w przyszłości - dodał Tellenbach.
Wcześniej media podawały, że Łukasz Wejchert, obecny prezes Onetu i spadkobierca Jana Wejcherta, zmarłego założyciela macierzystej dla TVN grupy ITI sprzedaje część swoich udziałów w ITI, być może po to, by pozyskać środki na wykupienie Onetu z ITI.
Strata telewizyjnej grupy była nieco niższa niż oczekiwał rynek. TVN obniżył prognozę wzrostu dla rynku reklamy na ten rok i zweryfikował prognozę swoich wyników w 2011 r
Przychody telewizyjnej grupy sięgnęły w III kw. 566 mln zł i było to o  6 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny firmy wyniósł w tym czasie 40,1 mln zł (spadek rok do roku o 8 proc.), EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją ) była równa 107 mln zł (wzrost r/r o 6,1 proc.), a strata netto przypadająca akcjonariuszom TVN sięgnęła 375,6 mln zł (przy 61 mln zł zysku rok wcześniej).
Analitycy odpytani przez Reutersa wskazywali na przychody na poziomie 564 mln zł, EBITDA równą 99 mln zł, 33 mln zł zysku operacyjnego oraz stratę wynikającą z przeszacowania długu denominowanego w euro na 341 mln zł.
Zgodnie z oczekiwaniami niektórych analityków TVN zweryfikował swoje podane w sierpniu oczekiwania co do rynku i własnych wyników w tym roku. - Biorąc pod uwagę niższy niż oczekiwany wzrost rynku reklamy telewizyjnej oraz potencjalny wpływ projektów korporacyjnych, Zarząd Grupy TVN aktualizuje oczekiwania spółki odnośnie wyników roku 2011 – podała firma. Wczoraj dom mediowy Starlink podał, że z uwagi na spadki oglądalności telewizyjnej w sierpniu i wrześniu rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w III kw. spadł o 1 proc. rok do roku.
Zamiast średniej jednocyfrowej dynamiki wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w tym roku spodziewa się już tylko niskiej jednocyfrowej. W związku z tym TVN obniżył prognozy wzrostu swoich przychodów na ten rok z 7 proc. do 5 proc.
Skonsolidowany wskaźnik EBITDA po korekcie ma wynieść 660-670 mln zł (a nie jak podawano wcześniej: 680  mln zł) i możliwy jest dodatkowy koszt sięgający do 20 mln zł. To koszty korporacyjne związane z planowanym połączeniem platformy 'n' z konkurencyjną Cyfrą+ i reorganizacją segmentu telewizyjnego. Nakłady inwestycyjne grupy w tym roku obniżyły się z 250 mln zł do 230 mln zł.
Nie zmienia się polityka dywidendowa firmy. - Przy spodziewanym wzroście wskaźnika wypłaty dywidendy do poziomu 50 proc. skonsolidowanego zysku netto od 2012 – podała spółka.
Grupa potwierdziła swoje plany połączenia z platformy „n" z Cyfrą+ (platformy będą należały do wspólnej z Grupą Canal+ joint venture) oraz do planowanej sprzedaży kontrolnego pakietu w spółce do której należy TVN Grupie Canal+.
Źródło: ekonomia24
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA