Royal Unibrew łączy się z Van Purem

Royal Unibrew i Van Pur połączą się. Nowy podmiot będzie miał 8 proc. rynku. Dzięki fuzji będzie mógł skuteczniej konkurować z czołową trójką wytwórców piwa

Publikacja: 03.12.2010 13:38

Royal Unibrew łączy się z Van Purem

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier DM Dariusz Majgier

Powstaje silna grupa prowadząca pięć browarów i dysponująca takimi markami jak Łomża, Karpackie, Van Pur, Faxe, Cooler czy Brok. Łączne zdolności produkcyjne nowej firmy sięgną 3,4-3,6 mln hektolitrów rocznie i będą mogły zaspokoić nawet do 10 proc. krajowego popytu na piwo.

- Nowa spółka będzie nosiła nazwę Van Pur Łomża Browary – mówi Beata Pawłowska, dotychczasowa dyrektor generalna Royal Unibrew Polska, która stanie na czele nowego podmiotu. Dodaje, że łączą się dwie silne i zdrowe firmy. – Dlatego wierzymy, że jeden plus jeden da więcej niż dwa – mówi.

Rozliczenie transakcji będzie bezgotówkowe. Nowy podmiot będzie spółką, w której obejmą udziały dotychczasowi akcjonariusze Van Pur (80 proc.) i Royal Unibrew (20 proc.). Spodziewana sprzedaż połączonej firmy sięgnie pół miliarda złotych.

Władze spółek podkreślają, że bardzo ważnym czynnikiem jest wzajemne uzupełnianie się Van Pur i Royal Unibrew. Pierwszy dotąd stawiał na produkcję popularnych piw, także regionalnych oraz marek prywatnych, a drugi – na marki regionalne, w tym premium oraz piwa smakowe. Dysponuje też marką międzynarodową – Faxe.

Decyzja o połączeniu sił podyktowana była przede wszystkim chęcią zbudowania silnej grupy, zdolnej do skuteczniejszego konkurowania z czołową trójką wytwórców piwa na polskim rynku (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec i Carlsberg).

Połączony podmiot zamierza utrzymać i rozwijać wszystkie pięć browarów. – Istnieje możliwość ich rozbudowy – mówi Pawłowska. Nie wyklucza dalszej konsolidacji rynku, ale podkreśla, że na razie priorytetem jest rozwój organiczny.

Powstaje silna grupa prowadząca pięć browarów i dysponująca takimi markami jak Łomża, Karpackie, Van Pur, Faxe, Cooler czy Brok. Łączne zdolności produkcyjne nowej firmy sięgną 3,4-3,6 mln hektolitrów rocznie i będą mogły zaspokoić nawet do 10 proc. krajowego popytu na piwo.

- Nowa spółka będzie nosiła nazwę Van Pur Łomża Browary – mówi Beata Pawłowska, dotychczasowa dyrektor generalna Royal Unibrew Polska, która stanie na czele nowego podmiotu. Dodaje, że łączą się dwie silne i zdrowe firmy. – Dlatego wierzymy, że jeden plus jeden da więcej niż dwa – mówi.

Biznes
Cybernetyczna wojna nęka firmy i instytucje
Biznes
Kierunek zielone miasta. Inwestorzy szansą dla metropolii
Biznes
Futurystyczny projekt Arabii Saudyjskiej budzi kontrowersje. „Kazano zabijać”
Biznes
Sankcje działają. Miliarderzy wracają do Rosji, ale boją się nacjonalizacji
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Biznes
Orły Rzeczpospolitej 2024 wybrane