fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Firma

Walka o e-płatności

Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek
Tylko około 30 proc. handlu w polskim Internecie odbywa się dzięki elektronicznym płatnościom. Ofensywę na tym rynku zapowiada rodzimy PayU
To kolejna firma, która zamierza wykorzystać rosnącą popularność elektronicznych płatności. Tydzień temu na łamach „Rz” plany podwojenia liczby użytkowników na polskim rynku ogłosił amerykański PayPal (1 mln klientów w Polsce).
– Szacujemy, że tylko ok. 30 proc., może połowa polskiej branży e-commerce wykorzystuje elektroniczne płatności. Dlatego liczymy na podwojenie liczby użytkowników – zapowiada Marcin Jabłoński, członek zarządu PayU SA. Spółka jest częścią grupy Allegro, dzięki czemu jej system obsługi płatności jest zintegrowany z największym portalem handlowym w polskim Internecie (wartość sprzedaży większa niż np. sieci Auchan czy Real).
Za pośrednictwem PayU oraz należącego do spółki serwisu Platnosci.pl w 2009 r. przesłano ponad miliard złotych. Z usług skorzystało ok. 2 mln osób. Źródłem przychodu jest prowizja od obrotu wynosząca maksymalnie 2,9 proc. wartości transakcji.
PayU chce konkurować z amerykańskim PayPalem prostotą obsługi – do przesłania pieniędzy nie trzeba zakładać profilu użytkownika. Według Jabłońskiego obsługa e-płatności powinna być maksymalnie prosta, a ilość opcji do wyboru ograniczona do minimum. – Nie oznacza to jednak, że będziemy sekować PayPala z Allegro – dodał.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA