Banery nie mogą utrudniać ludziom życia

Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek
UOKiK na razie nie zdecydował się wszczynać postępowań w sprawie uciążliwych reklam w sieci. Cały czas jednak ma je na oku
Jak „Rz” informowała w sierpniu, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił wziąć pod lupę reklamy internetowe. Kilka z nich wzbudziło jego zastrzeżenia. Chodziło m.in. o okienka, których nie można było zamknąć, bo nie miały krzyżyka albo chował się on za belką przeglądarki. Sprawdzano również te, w których krzyżyk co prawda był, ale gdy użytkownik chciał najechać na niego kursorem, to zaczynał uciekać, uniemożliwiając czytanie tego, co jest na wyświetlonej stronie internetowej.Urząd podjął czynności wyjaśniające, w trakcie których przeprowadził ekspertyzy i poprosił o ustosunkowanie się do zarzutów zarówno firmy, które wykonały reklamy, jak i samych zleceniodawców.– Nie podjęliśmy jeszcze decyzji o wszczęciu postępowań. Nie przesądzając rozstrzygnięć w tej sprawie, mogę powiedzieć, że będziemy się przyglądać także innym tego typu reklamom – mówi Łukasz Wroński z UOKiK.Każdy użytkownik Internetu wie, jak uciążl...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL