fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Reklama musi być zgodna z prawdą

Fotorzepa, ms Michał Sadowski
Nasza korporacja taksówkarska obniżyła ostatnio ceny i w tej chwili pobieramy najniższe opłaty za przewóz w mieście. Tymczasem konkurencyjna firma reklamuje się napisem na drzwiach swoich taksówek „Wozimy najtaniej”. Czy możemy coś z tym zrobić?
[b]Tak.[/b] Z takim postępowaniem nieuczciwego konkurenta można skutecznie walczyć. Przedsiębiorców chroni ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zgodnie z nią czynem nieuczciwej konkurencji jest nieuczciwe zachwalanie, a także nieuczciwa reklama. Artykuł 16 ustawy precyzuje, że chodzi w szczególności o reklamę wprowadzającą klienta w błąd i mogącą wpłynąć na jego decyzje co do nabycia towaru lub usługi. Niewątpliwie potencjalny klient firmy czytelnika może zdecydować się na jazdę taksówką konkurencji z powodu wspomnianego hasła reklamowego. Możemy się powołać również na regulację zawartą w art. 14 zakazującą rozpowszechniania nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o swoim lub innym przedsiębiorstwie. Wiadomością taką jest informacja o stosowanych cenach. Co dalej?– Możemy pozwać konkurenta do sądu – mówi Konrad Gruner z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Musimy jednak udowodnić, że stosujemy ceny niższ...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA