fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Nowe zasady dla przewoźników

Fotorzepa, Marian Zubrzycki
Od dnia 1 stycznia 2009 r. w UE zaczną obowiązywać zmienione przepisy, dotyczącego elektronicznych zgłoszeń dla przewoźników drogowych
[b]W krajach UE wszystkie operacje tranzytowe (tzw. operacje TIR) mają być obowiązkowo realizowane we wspólnotowym systemie informatycznym (tzw. system NCTS)[/b]. Posiadacze karnetu TIR będą musieli dodatkowo przesłać zgłoszenie do systemu NSTS organów celnych. Dotychczas wystarczało przedstawienie papierowego karnetu.Chodzi o dokument wystawiany w państwie wyjazdu ciężarówki lub w państwie, w którym posiadacz karnetu mieszka lub przebywa. [b]Ciężarówka jest zaplombowana w państwie wyjazdu, a odplombowana i sprawdzana w państwie docelowym.[/b]Po każdym doładunku towarów konieczne będzie zakończenie jednej operacji tranzytowej NCTS oraz otwarcie kolejnej. Posiadacz karnetu TIR będzie musiał przesłać do kolejnego urzędu wyjścia, czyli miejsca kolejnego doładunku, elektroniczne zgłoszenie TIR, dotyczące wszystkich przewożonych towarów.Jeśli przewóz rozpocznie się w np. Hamburgu, przewoźnik będzie musiał przesłać zgłoszenie elektroniczne do systemu NCTS w...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA