fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Klient może oświadczyć, że nie życzy sobie reklam

Fotorzepa, MW Michał Walczak
Każdy ma prawo się sprzeciwić wykorzystaniu swoich danych w celach marketingowych
Tak wynika z interpretacji wydanej przez generalnego inspektora ochrony danych osobowych. Odpowiada on na wątpliwości jednego z klientów banków.Ustawa o ochronie danych osobowych (DzU z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.) pozwala w art. 32 ust. 1 pkt 8, by osoba, której dotyczą dane, wniosła sprzeciw wobec ich przetwarzania w celach marketingowych albo przekazywania innym podmiotom. Po wniesieniu sprzeciwu dalsze przetwarzanie danych przez administratora (w tym wypadku – bank) jest niedopuszczalne.Nie oznacza to jednak, że administrator usuwa jej dane. Może on pozostawić w swoim zbiorze imię i nazwisko, adres oraz numer PESEL, aby uniknąć ponownego wykorzystania danych sprzeciwiającej się temu osoby.Do zgłoszenia sprzeciwu nie jest wymagana forma pisemna, ważne jest jedynie, aby administrator go otrzymał. Nie trzeba też ujawniać przyczyn jego wniesienia.Warto pamiętać, że Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego prowadzi też specjalny rejestr osób, które nie życ...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA