fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Barbie dołuje Mattela

Bloomberg
Amerykański koncern Mattel szósty kwartał pod rząd notuje spadek sprzedaży. Za złe wyniki odpowiada m.in. spadek sprzedaży lalek Barbie.

Sprzedaż koncernu Mattel spadła o 2,5 proc. w pierwszym kwartale tego roku. Sprzedaż tylko lalek Barbie spadła globalnie 14 proc. w tym kwartale. Strata netto wyniosła 58,2 mln dolarów.

Barbie, która jest na rynku od 56 lat coraz bardziej przegrywa z konkurencją, oferującą nowe zabawki i gadżety.

W styczniu pracę stracił prezes koncernu Bryan Stockton, którego zastąpił Christopher Sinclair, dotychczas członek zarządu firmy. Jego zadaniem ma być poprawa wyników sprzedaży. - Widać już pierwszą poprawę w sprzedaży naszych najważniejszych marek Barbie oraz Fisher-Price. Jestem pewien, że zmiany jakie wprowadzamy zaowocują lepszymi wynikami w przyszłości - zapewnił Sinclair. Prezesowi udało się ograniczyć spadek sprzedaży poprzez współpracę z Disneyem i sprzedaż lalek oraz gadżetów związanych z niezwykle popularna kreskówką "Kraina lodu" (Frozen).

Po publikacji wyników akcje koncernu na nowojorskiej giełdzie zyskały 6,5 proc., ponieważ analitycy liczyli, że spadek sprzedaży będzie jeszcze większy.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA