fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Miliardy na sport

Bloomberg
Piotr Mazurkiewicz
Dynamicznie rośnie rynek odzieży, butów i akcesoriów sportowych. Niezależnie ?od wielkich imprez wydajemy coraz więcej na amatorskie uprawianie różnych dyscyplin.
W Polsce o sporcie mówi się zazwyczaj w kontekście zwycięstw, a jeszcze częściej klęsk reprezentantów kraju. Rzadziej, że to rynek wart miliardy złotych, który systematycznie rośnie. Już same obroty sieci z asortymentem sportowym przekraczają 2 mld zł, szacuje firma Euromonitor International. Największe udziały mają tu sieci Decathlon, Intersport i Go Sport, a to tylko wisienka na torcie. W 2014 r. tylko na sportowe ubrania i buty Polacy wydadzą już niemal 9 mld zł. W zeszłym roku zakupy tych produktów wzrosły o ponad 3 proc., w tym mają rosnąć dwa razy szybciej, znacznie wyprzedzając prognozy wzrostu PKB (3,3 proc ., wg rządu) .Mamy boom Trudno ocenić, jaka część tego typu towarów trafia do osób uprawiających sport przynajmniej amatorsko. Buty najpopularniejszych marek są częstym elementem stroju, także osób unikających ruchu. – Klienci dopasowują sprzęt do swoich potrzeb – przyznaje Iwona Książek, szef działu komunikacji specjalistycznej sieci skl...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA