fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Promocja mleka w większej liczbie szkół

Bloomberg
Niemal 700 szkół oraz 70 tys. uczniów przystąpiło do programu „Mam kota na punkcie mleka” w pierwszym roku jego działania. Polska Izba Mleka wraz z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka zamierzają poprawić ten wynik w kolejnym roku.
- Naszym celem jest dotarcie do jeszcze większej liczby szkół, uczniów, ich rodziców i nauczycieli. W drugim roku planujemy zaprosić do programu kolejne 1000 placówek i 100 tys. dzieci — mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka.
Trzyletni program  promujący mleko wśród dzieci i młodzieży w 50 proc. finansowany jest przez Unię Europejską. Kolejne 30 proc. pochodzi z budżetu krajowego. Resztę wyłożyli producenci. Łączny budżet akcji wynosi ponad 2,4 mln euro.
W badaniach przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum wzięło udział niemal 900 uczniów podstawówek i gimnazjów, które w minionym roku szkolnym dołączyły do programu. Badacze sprawdzili, po jakie produkty mleczne młodzi konsumenci sięgają  najczęściej oraz co wiedzą o ich wartościach odżywczych. Pytania dotyczyły również przekonań dzieci na temat mleka  i rozpoznawalności prowadzonej od roku kampanii.
Z zebranych danych wynika, że mleko  i jego przetwory coraz częściej goszczą w codziennym menu młodych Polaków (wzrost o 3,71 punktu procentowego). W pierwszej trójce ulubionych mlecznych produktów niezmiennie królują jogurty, mleko oraz płatki z mlekiem. Jedzą je chętnie zarówno młodsze (7-9 lat), jak i starsze (8-14 lat) dzieci. Ponadto młodsze dzieci częściej niż przed rokiem sięgają po kakao (wzrost o 3,9 p.p.)  i serki homogenizowane (wzrost o 3,7 p.p.).
Uczniowie nie tylko piją więcej mleka, ale też wiedzą coraz więcej o jego wartościach odżywczych. W dalszym ciągu najbardziej powszechna jest świadomość faktu, że picie mleka wzmacnia kości (98,39 proc.) oraz że mleko i produkty mleczne zawierają wiele witamin (85,08 proc.). Porównując wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum przed wdrożeniem programu z rezultatami uzyskanymi po pierwszym roku kampanii można zauważyć, że najbardziej (o 17,8 p.p.) wzrósł poziom wiedzy na temat dobrego wpływu mleka na wzrok oraz pamięć i zdolność koncentracji.
Pozytywnie odbierana jest także sama kampania.  Jak informują jej organizatorzy charakterystyczną postać różowego Super Kota, który jest maskotką programu, rozpoznaje niemal trzy czwarte uczniów w wieku 7-14 lat, zaś  blisko 70 proc. z nich uczestniczyło w mlecznych lekcjach. Przypadły one do gustu zwłaszcza młodszym ich uczestnikom — aż 96 proc. dzieci w wieku 7-9 lat jest z nich zadowolonych.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA