fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Euro nie ożywi rynku piwa

materiały prasowe
Silna konkurencja zaszkodziła rentowności branży – mówi prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat.

Rz: W 2016 r. odbędą się mistrzostwa Europy w piłce nożnej we Francji i olimpiada w Rio de Janeiro. Polskie browary na tym skorzystają?

Tomasz Bławat: Imprezy o takiej randze przyciągają przed telewizory dużą liczbę kibiców, co sprzyja konsumpcji piwa. Dzięki działaniom promocyjnym powinny skorzystać na tym przede wszystkim nasze marki – Carlsberg, od 27 lat sponsor Euro, oraz Okocim, który jest sponsorem polskiej drużyny piłkarskiej. Nie liczyłbym jednak na znaczny wzrost sprzedaży piwa w Polsce w 2016 r.

Dlaczego?

Polski rynek piwa jest już dojrzały. Więcej niż Polacy wypijają go, biorąc pod uwagę łączną konsumpcję, Niemcy i Brytyjczycy. Łączna sprzedaż liczona w hektolitrach może być więc w 2016 r. na poziomie tegorocznym, co będzie można uznać za dobry wynik. Jak zwykle wiele będzie zależeć także od pogody, głównie latem.

Czy w tym roku sprzedaż piwa w Polsce się zwiększy?

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego od 1 stycznia ...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA