fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Wynagrodzenia

#RZECZoBIZNESIE: Sylwia Bilska: Prezenty świąteczne bardziej angażują pracowników

tv.rp.pl
Pracownicy, którzy otrzymują prezenty świąteczne są dwa razy bardziej zaangażowani - mówi Sylwia Bilska, dyrektor zarządzający Edenred Polska, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Często pracodawcy przekazują pracownikom prezenty?

Według naszych badań 71 proc. pracodawców tak robi, głównie na święta, ale też podczas jubileuszy czy świąt branżowych.

To są znaczące kwoty?

Średnio to 400 zł na pracownika. 58 proc. pracowników uznaje, że to zbyt mała kwota. Nie do końca są zadowoleni. 60 proc. przyznaje, że dostaje mniej niż 400 zł. Wynika to z formy przekazania. Jeżeli prezent jest w formie przelewu bankowego, zazwyczaj nie jest zauważany.

Jak lepiej przekazać prezenty?

69 proc. pracowników najbardziej docenia podarunkową kartę przedpłaconą. Można ją porównać do bonów, które jednak mają zawężoną sieć akceptacji. Nie mogą też być do końca wykorzystywane, bo w sklepach nie jest wydawana reszta. Gdy zaginie, duplikat nie jest wystawiany. Nie można też złożyć reklamacji zakupu.

Idea świątecznych podarunków to domena tylko wielkich korporacji?

Podarunki głównie są przekazywane z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, który jest zwolniony z PIT i ZUS. Takie fundusze są obowiązkowe dla pracodawców zatrudniających powyżej 50 pracowników. Te firmy najczęściej przekazują podarunki świąteczne, głównie w formie karty przedpłaconej. Widzimy, że w mniejszych firmach nastawiają się na nowocześniejsze formy wspierania pracowników i benefitów pozapłacowych. Jest to np. karta na posiłki, która wspiera pracowniczy dobrostan, regularne odżywianie i przerwę w pracy. Dla pracodawcy i pracownika benefitem jest zwolnienie z ozusowania do kwoty 190 zł/mc.

Jak dobrze dobrane prezenty motywują pracowników?

Pracownicy, którzy otrzymują prezenty świąteczne są dwa razy bardziej zaangażowani. Jest to jeden z elementów wyróżnienia pracownika, docenienia tego, co przez cały czas robi. Święta Bożego Narodzenia są czasem dość szczególnym dla Polaków, więc odbiór jest jeszcze mocniejszy.

Jak pozyskać najlepsze talenty, wartościowych nowych pracowników, albo zatrzymać obecnych?

Benefity pozapłacowe są jednym z elementów angażowania pracowników, również talentów. Są niezmiernie ważne przy ocenie oferty pracodawcy przez potencjalnego pracownika. Wspomniana karta na posiłki jest niestandardowym elementem. Obecnie jest przekazywana przez największe firmy, a jej popularność szybko rośnie. Prywatna opieka medyczna czy abonamentowa karta sportowa stały się już standardem w Polsce. Nie jest to przewaga. Dodatkowo, jak nie korzystamy z abonamentu to pieniądze nam przepadają a w przypadku kart przedpłaconych przechodzą na kolejny miesiąc i się kumulują. Niestandardowe benefity rozróżniają pracodawcę na tle innych i dają oszczędności w budżecie.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA