fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Ubezpieczenia

#RZECZoBIZNESIE: Matthias Baltin: Chcemy, żeby ubezpieczenia były proste

tv.rp.pl
Jako firma ubezpieczeniowa, musimy nadążać za zmianami. Może nam się to udać jedynie wtedy, gdy zaproponujemy naszym klientom proste rozwiązania ubezpieczeniowe - mówi Matthias Baltin, prezes zarządu Allianz Polska, gość programu Marcina Piaseckiego.

Gość podkreślił, że Polska to bardzo istotny rynek w Europie, również dla Allianz.

- Całkowity rozmiar rynku można określić jako średni. Całkowita wartość składek ubezpieczeniowych na rynku polskim wynosi 14 miliardów euro. Oczywiście istnieją znacznie większe rynki, takie jak na przykład Wielka Brytania (ponad 20-krotnie większa), Niemcy, Francja czy Włochy (ponad 10-krotnie większe rynki). Jednak nie cechują się one tak wysokim wskaźnikiem wzrostu jak Polska. To fakt, który wiele mówi o polskim rynku ubezpieczeń, oraz o sile polskiej gospodarki - tłumaczył Baltin.

Przyznał, że ten wzrost odzwierciedla ogólny rozwój gospodarczy kraju, który w przypadku Polski jest czymś imponującym. - Mówimy o kraju, którego przez ponad 20 lat nie dotknęła recesja – stwierdził.

Wzrost wartości składek podąża za wzrostem gospodarczym. - Istotną cechą sektora ubezpieczeń jest umożliwienie podejmowania ryzyk, które mają pozytywny wpływ na rozwój. Jako firma ubezpieczeniowa jesteśmy istotnym elementem rozwoju polskiej gospodarki – mówił prezes Allianz Polska.

- Planujemy kontynuować rozwój, gdyż polski rynek dojrzewa. Oczekuję, że sektory polskiego rynku, takie jak ubezpieczenia gospodarstw domowych, czy ubezpieczenia firmowe będą nadal rosły – dodał.

Wyjaśnił, że w odniesieniu do stosunku ubezpieczeń majątkowych wobec ubezpieczeń na życie, dojrzałe rynki cechują się wyższym udziałem ubezpieczeń na życie. - Spodziewam się, że w Polsce również zaistnieje taki trend – prognozował.

- Spodziewam się także rozwoju rynku ochrony mienia,rynku kas oszczędnościowych oraz rynku ubezpieczeń na życie – dodał.

Allianz stara się być firmą "smart"

- "Smart" oznacza prostotę. Szybko rozwija się nie tylko rynek ubezpieczeń, ale także nasze codzienne życie. Jako firma ubezpieczeniowa, musimy nadążać za zmianami. Może nam się to udać jedynie wtedy, gdy zaproponujemy naszym klientom proste rozwiązania ubezpieczeniowe - mówił Baltin.

Zarówno w przeszłości, jak i obecnie ubezpieczenia były postrzegane jako skomplikowana branża. Warunki ubezpieczeń, liczyły nierzadko setki stron. - To problem, który staramy się rozwiązać – podkreślił gość.

"Smart" to metoda umożliwiająca rozwiązanie tego problemu w sposób prosty, odpowiadający potrzebom klientów.

- Wdrożyliśmy nowe produkty, które odzwierciedlają zasadę "smart". Pojawiły się nowe ubezpieczenia gospodarstw domowych oraz ubezpieczenia komunikacyjne. Te produkty oparto o uproszczoną procedurę określania zakresu ubezpieczenia. Oferujemy trzy lub cztery pakiety, spośród których klienci wybierają odpowiedni dla siebie. Istotnie upraszcza to proces zawierania ubezpieczenia – wyjaśnił - mówił Baltin.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA