Lubimy porównywać oferty polis

Wybierając ubezpieczenia komunikacyjne i mieszkaniowe, sięgamy po rozwiązania proste i pewne, czyli takie, które dają gwarancję pokrycia szkód – wynika z raportu firmy Deloitte.

Aktualizacja: 20.01.2021 21:06 Publikacja: 20.01.2021 21:00

Lubimy porównywać oferty polis

Foto: shutterstock

Firma Deloitte zbadała potrzeby klientów sektora ubezpieczeń komunikacyjnych i mieszkaniowych. Przepytała w tej sprawie 8 tys. osób z ośmiu krajów: Australii, Kanady, Chin, Niemiec, Włoch, Japonii, Wielkiej Brytanii i USA. Okazało się, że klienci firm ubezpieczeniowych najbardziej cenią prostotę produktów i usług.

Czytaj także: Polacy nie mają pojęcia, co przysługuje im z polisy

Najwięcej, bo 29 proc., badanych wybrałoby podstawową wersję ubezpieczenia, czyli polisę gwarantującą pełną ochronę nieruchomości, której cena opiera się na wartości, lokalizacji i cechach budynku, a także wcześniejszej historii ubezpieczeniowej klienta. W przypadku zakupu ubezpieczenia domu podstawowa wersja produktu jest pierwszym wyborem we wszystkich badanych krajach oprócz Chin. Po ten rodzaj najchętniej sięgają Brytyjczycy (43 proc.), Niemcy (34 proc.) i Amerykanie (33 proc.).

Podstawowy wariant polisy jest najpopularniejszy także przy wyborze ubezpieczenia komunikacyjnego. Najczęściej wybierają go Brytyjczycy (41 proc.), Niemcy (38 proc.) i Amerykanie (33 proc.).

Współczesny klient dużą wagę przykłada do poufności swoich danych. Globalnie tylko 54 proc. badanych zdecydowałoby się podzielić swoją historią kredytową z ubezpieczycielem w zamian za niższą składkę czy produkt dopasowany do ich potrzeb. Mniej wątpliwości respondenci mieliby w przypadku dzielenia się informacjami na temat użytkowania samochodu, zwłaszcza w zamian za zmniejszenie kosztu ubezpieczenia.

Z raportu wynika, że konsumenci stale porównują oferty polis dostępnych na rynku. W ostatnim roku jedna czwarta posiadaczy ubezpieczenia komunikacyjnego i jedna piąta z ubezpieczeniem nieruchomości zmieniła dostawcę.

– Oznacza to, że firmy muszą stale monitorować swoje otoczenie biznesowe, ale również zmienne nawyki konsumenckie – komentuje Marcin Piskorski, partner, lider sektora ubezpieczeniowego w Deloitte Polska. – Klienci na całym świecie, także w Polsce, chcą być pewni, że wybrana przez nich oferta zapewni im maksymalny możliwy zakres ochrony za konkurencyjną cenę – dodaje.

Firma Deloitte zbadała potrzeby klientów sektora ubezpieczeń komunikacyjnych i mieszkaniowych. Przepytała w tej sprawie 8 tys. osób z ośmiu krajów: Australii, Kanady, Chin, Niemiec, Włoch, Japonii, Wielkiej Brytanii i USA. Okazało się, że klienci firm ubezpieczeniowych najbardziej cenią prostotę produktów i usług.

Czytaj także: Polacy nie mają pojęcia, co przysługuje im z polisy

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ubezpieczenia
OFE dały zarobić lepiej niż lokaty bankowe i subkonta ZUS
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Ubezpieczenia
Po wyborze nowego zarządu kapitalizacja PZU w górę o blisko miliard złotych
Ubezpieczenia
Rekord sprzedaży polis majątkowych i życiowych Warty
Ubezpieczenia
Artur Olech prezesem PZU. Potrzebna jest zgoda KNF
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Ubezpieczenia
Klimat i inflacja stoją za wyższymi cenami polisy