Nextbike chce zrestrukturyzować trójmiejską spółkę

Operator miejskich sieci wypożyczalni rowerów podaje, że NB Tricity (spółka zależna działająca w Trójmieście) podjęła decyzję o rozpoczęciu działań mających na celu zawarcie układu z wierzycielami w ramach postępowania restrukturyzacyjnego.

Publikacja: 04.10.2019 10:10

Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska

Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska

Foto: materiały prasowe

NB Tricity w czerwcu zeszłego roku zawarła ze Stowarzyszeniem Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot umowę na uruchomienie sieci 4080 rowerów elektrycznych i 660 stacji rowerowych.

"Spółka zależna obecnie realizuje II etap Umowy. W związku z opóźnieniem w wykonaniu umowy, wyższymi niż oczekiwane kosztami uruchomienia systemu roweru Mevo, który realizowany jest na podstawie umowy oraz ryzykiem nałożenia na spółkę zależną kar umownych przez Stowarzyszenie, spółka zależna zidentyfikowała powstanie stanu zagrożenia niewypłacalnością, w rozumieniu art. 6 ust. 1 i 3 Prawa Restrukturyzacyjnego" - czytamy w komunikacie.

"Kondycja finansowa spółki zależnej, jest bowiem poważnie i bezpośrednio zagrożona, jednakże nie doszło jeszcze - zdaniem spółki i według najlepszej jej wiedzy - do zaktualizowania się obowiązku złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości spółki zależnej, zaś obrana ścieżka restrukturyzacyjna ma w zamierzeniu przywrócić pełną płynność finansową tej spółki" - podaje Nextbike Polska.

Nextbike informuje, że "w dniu dzisiejszym zarząd spółki zależnej rozpoczął negocjacje z wierzycielami w ramach zainicjowanego postępowania restrukturyzacyjnego, które mają na celu pozyskanie poparcia ze strony wierzycieli dla zaproponowanych warunków restrukturyzacji, a przez to oddania głosu za układem".

Nextbike proponuje wierzycielom układ polegający na umorzeniu 90 proc. należności głównej oraz 100 proc. odsetek, a także spłatę 10 proc. należności głównej NB Tricity wobec wierzycieli. - Proponując naszym wierzycielom postępowanie restrukturyzacyjne o zatwierdzeniu układu chcemy ustabilizować sytuację spółki zależnej NB Tricity. W sierpniu 2019 r. w raporcie okresowym Nextbike Polska za II kwartał 2019 r. wskazywaliśmy na stratę netto. Była ona efektem wyższych niż wstępnie szacowaliśmy kosztów uruchomienia projektu MEVO oraz nałożenia kar za opóźnienia - tłumaczy Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.

- Obecnie najbardziej zależy nam na kontynuacji projektu i oddaniu II etapu tak, aby pełna flota rowerów elektrycznych liczyły 4080 sztuk - dodaje. - Przeprowadzenie postępowania umożliwi dokończenie II etapu i sprawne funkcjonowanie Mevo w kolejnych latach obowiązywania umowy - do grudnia 2025 r. - podkreśla Orłowski.

NB Tricity w czerwcu zeszłego roku zawarła ze Stowarzyszeniem Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot umowę na uruchomienie sieci 4080 rowerów elektrycznych i 660 stacji rowerowych.

"Spółka zależna obecnie realizuje II etap Umowy. W związku z opóźnieniem w wykonaniu umowy, wyższymi niż oczekiwane kosztami uruchomienia systemu roweru Mevo, który realizowany jest na podstawie umowy oraz ryzykiem nałożenia na spółkę zależną kar umownych przez Stowarzyszenie, spółka zależna zidentyfikowała powstanie stanu zagrożenia niewypłacalnością, w rozumieniu art. 6 ust. 1 i 3 Prawa Restrukturyzacyjnego" - czytamy w komunikacie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Ruszają inwestycje na lotnisku w Modlinie. "Bez gigantomanii i wstawania z kolan"
Transport
Ryzykowne auta zalewają rynek
Transport
Naukowcy apelują: CPK nie w pośpiechu. Potrzebne są warianty dla lotniska w polu
Transport
Duża awaria na kolei. Pociągi nie docierały do Warszawy
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Transport
O'Leary: Latem bilety lotnicze zdrożeją, ale tylko trochę