Poczta Polska od dłuższego czasu zapowiadała, że poszerzy opcje odbioru przesyłek od paczkomaty. Słowa dotrzymała – ruszył właśnie pilotażowy start automatów do osobistego odbioru przesyłek. W jego ramach do końca października postawione ma zostać 200 urządzeń. Paczkomaty będą ustawiane przy pocztach i sklepach sieci Biedronka.
Obecność urządzeń Poczty przy sklepach największego detalisty w Polsce wynika z faktu, że cały projekt jest wspólnym przedsięwzięciem Poczty, Biedronki i dostawcy urządzeń Swipbox Polska. Automaty do odbioru ustawiane w placówkach własnych Poczty będą umiejscawiane w strefach całodobowych, co pozwoli na odebranie paczki o każdej porze dnia i nocy.
Czytaj także: Nowa odsłona wojny InPostu z Pocztą Polską
Potencjał Poczty Polskiej na rynku przesyłek wciąż jest olbrzymi. Operator pocztowy ma do dyspozycji 7,5 tysiąca placówek w całym kraju, a sieć punktów odbioru wzbogaca mu współpraca z Żabką i Orlenem. Dzięki temu jest liderem na rynku paczek. Wkraczając na rynek automatów do odbioru przesyłek Poczta rzuca wyzwanie InPostowi, który ma 4,8 tysiąca paczkomatów rozsianych po całym kraju i w 2018 roku obsłużył 86 milionów przesyłek. Jest o co się bić, gdyż to właśnie rynek paczek wciąż rośnie, podczas gdy tradycyjne dla poczty przesyłki listowe tracą na znaczeniu.
Na rynek paczkomatów patrzą też łakomie firmy kurierskie. DHL we współpracy z Swipox planuje mieć do końca 2019 rok 300 urządzeń. Wiele oznaczonych logo międzynarodowej firmy kurierskiej urządzeń również stoi w Biedronkach.