Koniec 2020 roku przynosi przyspieszenie w inwestycjach drogowych. Dziś ma być włączony do ruchu wyczekiwany przez kierowców fragment Południowej Obwodnicy Warszawy: 6,5 km pomiędzy węzłami Wilanów i Wał Miedzeszyński oraz 7,5 km od Wału Miedzeszyńskiego do węzła Lubelska, do tego 3,5 km drogi S17 w ramach samego węzła Lubelska.
Czytaj także: Jakie drogi powstaną w przyszłym roku?
Dziś oddano też kierowcom kolejny fragment pełnego przekroju jezdni na budowanej autostradzie A1. W rezultacie na 53 km tej trasy ruch odbywa się po dwóch pasach w obu kierunkach. Na ostatnie dni grudnia zapowiedziane jest natomiast uruchomienie niespełna 14-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz Opławiec – Bydgoszcz Błonie.
Nowe obwodnice
Ponieważ od początku stycznia do 21 grudnia włączono już do ruchu 107 km szybkich tras, cały 2020 rok powinien zamknąć się wynikiem 137 km. To gorzej niż przed rokiem, gdy drogowa siatka wydłużyła się o 460 km. W przyszłym roku ma być lepiej. Nieoficjalnie mówi się o przeszło 400 km, ale Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) nie podaje, jakie odcinki i kiedy miałyby zostać włączone do ruchu.
Ostatnie dni przyniosły wysyp decyzji związanych z budową dróg, zwłaszcza obwodnic. Wczoraj podpisano umowę na obwodnicę Wąchocka na drodze krajowej 42. Z kolei w ubiegłym tygodniu zawarto kontrakt m.in. na budowę obwodnicy Smolajn w ciągu drogi nr 51 czy na projekt obwodnicy Kołbaskowa na drodze nr 13. Wojewoda opolski dał zielone światło do budowy obwodnicy Olesna, rozpoczęto prace nad dokumentacją obwodnic Wielunia i Łowicza.